deze afbeelding toont u een icoon van elektro

Elektro

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die een elektronisch apparaat (gaan) leveren of (gaan) repareren.

Welke klachten behandelt de commissie Elektro?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de koop of reparatie van:

  • Audiovisuele apparaten (televisie, geluidsapparatuur)
  • Klein huishoudelijke apparaten
  • Persoonlijke verzorgingsapparaten
  • Verlichtingsartikelen
  • Witgoed (wasmachines, drogers etc.)
  • Computer- en gerelateerde apparatuur
  • Andere elektronische apparatuur

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Elektro (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 62,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 87,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 112,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (deze link verwijst u naar de pagina van Techniek Nederland) (voorheen UNETO-VNI), lid Detailhandel en/of Reparatiebedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektro.

Meer informatie


Ondernemer betaalt te laat terug
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een koelkast van de ondernemer. De koelkast bleek echter te zijn beschadigd,[...]
Vordering tot ontbinding consumentenkoopovereenkomst slaagt
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een droger van de ondernemer (consumentenkoopovereenkomst). De droger is een keer vervangen[...]
Laptop met gebrek aan scherm moet kosteloos worden hersteld
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een Macbook Pro gekocht bij de ondernemer waarvan het scherm gebreken vertoont.[...]