U gaat uw klacht nu bij ons indienen.
De vier onderstaande voorwaarden zijn hierbij essentieel.
Voor spelers in het sociaal domein of in de landbouw- en voedselvoorzieningsketen gelden mogelijk andere voorwaarden.
U heeft geklaagd bij de aanbieder van het door u gekochte product of afgenomen dienst, en uw klacht is niet goed opgelost? Dan kunt u van uw klacht een geschil maken en deze indienen bij De Geschillencommissie.
Wij kunnen u onder andere helpen als u klachten hebt zoals:
Nadat u uw klacht tegen de aanbieder hebt ingediend bij De Geschillencommissie gaan wij uw klacht onderzoeken. Vervolgens vragen we u om aanvullende informatie die nodig is voor het daadwerkelijk behandelen van uw klacht. Als alle gegevens compleet zijn, leggen wij de klacht voor aan de aanbieder.
De aanbieder krijgt een maand de tijd om te reageren op uw klacht. Ook kan uw aanbieder er voor kiezen om alsnog op uw klacht in te gaan en samen een oplossing te zoeken. Als u er dan samen uitkomt zetten wij de behandeling bij De Geschillencommissie stop.
Als de reactie van uw aanbieder binnen is verzamelen wij uw standpunten en die van de andere partij (ook digitaal) en schakelen indien nodig een deskundige in. In een later stadium wordt er eventueel een datum gepland voor de zitting over uw klacht. Zowel u als uw aanbieder krijgen daar de kans mondeling de klacht en de reactie daarop toe te lichten.
Nadat de zitting geweest is, zal de Geschillencommissie op basis van alle documenten en de toelichting daarop een uitspraak doen. Deze uitspraak volgt binnen 4 tot 6 weken na de zitting.
De uitspraak kan bijvoorbeeld zijn dat: u een schadevergoeding krijgt, de aanbieder of u verplicht wordt de overeenkomst na te komen, de overeenkomst ongedaan gemaakt wordt of dat een betalingsverplichting vastgesteld wordt
De uitspraak van de commissie is bindend, iedereen moet zich daaraan houden. Er is geen hoger beroep mogelijk van de uitspraak.
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie bedragen doorgaans tussen de 25 en 152,50 euro. Je betaalt op voorhand en indien je (deels) in het gelijk wordt gesteld, krijg je je geld (deels) terug. Lees hier meer over het klachtengeld (deze link leidt u naar meer uitleg over het klachtengeld).
Is er sprake van een openstaand bedrag in je geschil? Dan vragen wij je tevens dit bedrag bij ons in bewaring (in ‘depot’) (u krijgt middels deze link meer info over het storten van een bedrag in depot) te storten. De commissie neemt dit bedrag in depot en zal bij de uitspraak bepalen aan wie het toekomt.
U komt er met de aanbieder zelf niet uit, dan kunt u uw klacht aan de Geschillencommissie voorleggen. Het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie start met het invullen van een kort vragenformulier. U vult hierbij uw naam en adresgegevens en de naam van de aanbieder in. Als laatste vragen wij u de klacht kort te omschrijven.
Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen wij zo snel mogelijk contact met u op voor aanvullende informatie.
Het is belangrijk dat u weet dat wij uw klacht alleen kunnen behandelen als de ondernemer bij ons is aangesloten. Dit kan via een brancheorganisatie of rechtstreeks bij ons. U leest dat in de algemene voorwaarden van de ondernemer of via de desbetreffende brancheorganisatie. Lees meer (deze link leidt naar meer informatie over een klacht indienen en aangesloten ondernemers).
Valt uw klacht buiten ons werkveld? Misschien kunt u dan terecht bij één van onze collega ADR-organisaties (deze link leidt naar meer informatie over ADR-organisaties) Kijk op de website van deze organisaties voor de voorwaarden om daar uw klacht in te dienen.
Via onderstaande knop kunt u uw klacht aanmelden. Onze medewerkers zullen vervolgens bepalen bij welke van onze commissies uw klacht ingenomen moet worden.
Let op! Als de aanbieder waarover u klaagt niet bij ons is aangesloten - rechtstreeks of via een brancheorganisatie - kunnen wij uw geschil niet in behandeling nemen!
Dien uw klacht in
Misschien weet u al bij welke commissie uw klacht thuishoort? Door een aantal korte vragen te beantwoorden, kunnen wij u nog gerichter en sneller beter helpen.
Heeft u een online of telefonische aankoop gedaan bij een verkoper van Thuiswinkel.org?
Dien direct uw klacht in bij de Geschillencommissie Thuiswinkel!
Naar Thuiswinkel
Klachten van spelers uit de landbouw- en voedselvoorzieningsketen over oneerlijke handelspraktijken in deze sector kunnen direct worden ingediend bij de Geschillencommissie Oneerlijke Handelspraktijken Landbouw- en Voedselvoorzieningsketen.
Ik vul het formulier liever in op papier, kan dat? (deze link leidt u naar het vragenformulier die u kunt uitprinten en op papier kunt invullen).
Bel ons op nummer 070-3105310
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00 uur
of stuur een BERICHT (24/7)
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00uur
Copyright © De Geschillencommissie 2011-2024 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele, analytische en marketing cookies. Via de knop Privacy & Cookies beleid kunt u altijd uw toestemming wijzigen of intrekken (in de balk aan de rechteronderkant van het scherm).
Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Zelf cookies instellen
Door op 'Accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons cookiebeleid. U kunt alle cookies weigeren door op 'Weigeren' te klikken.
Accepteren Weigeren
U gaat uw klacht nu bij ons indienen.
De vier onderstaande voorwaarden zijn hierbij essentieel.
Voor spelers in het sociaal domein of in de landbouw- en voedselvoorzieningsketen gelden mogelijk andere voorwaarden.
Heeft u een mobiele telefoon waarop u sms'jes kunt ontvangen? Dan kunt u toegang krijgen tot ons online zaaksysteem. Wij kunnen dan digitaal met u corresponderen.
Als u een particuliere klant bent zonder vertegenwoordiger, kunt u zelf een account aanmaken.
Kies hieronder wat op u van toepassing is:
Geen mobiel telefoonnummer? Dan kunnen wij alleen per post met u corresponderen.