Zaterdagavond 3 februari ging de uitzending van het televisieprogramma Kassa van BNN-VARA over de kosten bij het verwijderen van een gasmeter door de netbeheerder.
Heeft u een klacht tegen een ondernemer en komt u er samen niet uit, dan kunt u terecht bij De Geschillencommissie. Er zijn meerdere commissies, die klachten over verschillende onderwerpen behandelen. Bepaal de juiste commissie en dien uw klacht in.
Bent u géén consument? Ga dan naar ondernemers voor meer informatie.
Zaterdagavond 3 februari ging de uitzending van het televisieprogramma Kassa van BNN-VARA over de kosten bij het verwijderen van een gasmeter door de netbeheerder.
Voor het derde jaar op rij heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid tijdens Prinsjesdag aangekondigd de subsidie op de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) per 2019 stop te zetten.
In verband met de Wet Harmonisatie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, waarbij het onderscheid tussen kinderdagopvang en peuterspeelzalen komt te vervallen, zal de naam van de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen veranderen.
Zorgaanbieders en cliënten kunnen sinds 1 oktober bij De Geschillencommissie terecht voor een klachtenfunctionaris. De diensten van de klachtenfunctionaris horen bij de diensten die het Klachtenloket Zorg aanbiedt. Ook het geven van informatie en advies bij klachten aan zorgaanbieders en cliënten vallen onder deze service.
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle zorgaanbieders uiterlijk 31 december 2016 zijn aangesloten bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilleninstantie.
“Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn.”