Openbaar vervoer

Op deze pagina leest u welke klachten de Geschillencommissie Openbaar Vervoer heeft behandeld en welke uitspraken zij heeft gedaan.

GESC5013-icoon-openbaar-vervoer.png
GESC5013-icoon-openbaar-vervoer.png

Door treinvertraging te laat op vliegveld: geen schadevergoeding

Het is de verantwoordelijkheid van de consument op tijd op vliegveld te zijn. Het is daarom raadzaam rekening te houden met mogelijke vertragingen. De ondernemer hoeft het niet doorgaan van de vlucht niet te vergoeden.

Uitspraken van de commissie

Door de uitspraken van De Geschillencommissie te lezen kunt u enigszins inschatten hoe de commissie over uw klacht zal oordelen.

Let op, deze uitspraken zijn voorbeelden en geven slechts aan hoe de commissies in het algemeen beslissen. U kunt geen rechten ontlenen aan het Uitsprakenregister. De Geschillencommissie beoordeelt iedere klacht op basis van specifieke feiten en omstandigheden.  


Eerdere geschiluitspraken over Openbaar vervoer

Terug naar boven