deze afbeelding toont u een icoon van voertuigen

Voertuigen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen garagebedrijven of dealers van auto's, motoren of kampeervoertuigen. Deze bedrijven verkopen nieuwe of gebruikte (kampeer)voertuigen, repareren of onderhouden uw (kampeer)voertuig.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigen? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Een door u particulier gekocht voertuig (auto, caravan, een camper, een vouwwagen)
  • Dit voertuig kan nieuw of gebruikt zijn
  • Reparatie of onderhoud van het voertuig
  • De door u gekochte onderdelen voor het voertuig
  • De door de ondernemer uitgevoerde keuring of een waardebepaling bij schade

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Voertuigen (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Voertuigen bedragen: 

  • € 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
  • € 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
  • € 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de  BOVAG (deze link verwijst u naar de pagina van BOVAG). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigen.

Meer informatie


Ondernemer wijst consument te laat op compensatieregeling
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument verwijt het ondernemer[...]
Beroep niet tijdig voldoen aan klachtplicht faalt
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht in begin 2020 een nieuwe auto van de ondernemer. De consument heeft[...]
Geschil over versnellingsbakproblemen: Consument eist kosteloos herstel, commissie oordeelt in het nadeel
Waar gaat de uitspraak over? In juli 2021 sloten de consument en de ondernemer een overeenkomst voor de aankoop van[...]