Zwemmen in je eigen vrije tijd?

Dat kan… als je je goed informeert naar de openingstijden van het zwembad en deze ‘passend maakt’ in je eigen vrije tijd. Volgens een consument is de informatie van de ondernemer over de openingstijden van het zwembad onvoldoende. Zijn klacht is echter ongegrond. Als de consument de precieze openingstijden had willen weten had hij eerst hiernaar bij de receptie van het park moeten informeren.

Pas na de boeking van een bungalow voor een midweek komt een consument er achter dat hij 's avonds geen gebruik van het zwembad kan maken. In de folder van het park staat daar niets over. Los van het feit dat de informatie onvolledig is meent de consument dat het zwembad voor gasten die een weekeinde hebben geboekt onvoldoende beschikbaar is. Het is voor de derde keer dat hij bij deze ondernemer hiermee is geconfronteerd. In twee andere parken is hem hetzelfde overkomen.

De ondernemer biedt een cheque van € 25,- aan die bij een eerstvolgende boeking kan worden gebruikt. De consument accepteert dat niet en stuurt de bon terug. Daarop biedt de ondernemer een vergoeding van € 25,- aan, maar dat bedrag vindt de consument niet op zijn plaats. Passend is volgens hem dat de ondernemer de volledige boekingskosten van
€ 192,- terugbetaalt.

De ondernemer wijst erop dat het zwembad dagelijks van 10.00 tot 17.00 uur geopend is en op maandag-, vrijdag- en zaterdagavond ook van 19.00 - 22.00 uur. Hij meent dat van een beperkte beschikbaarheid van het zwembad en onvoldoende informatie, geen sprake is.

Als de consument de precieze openingstijden van het zwembad had willen weten had het volgens de commissie op zijn weg gelegen hiernaar vóór zijn komst bij de receptie van het park te informeren. Hij heeft dat echter niet gedaan. Daarom is zijn klacht ongegrond.

Was deze informatie duidelijk?

Terug naar boven