Aansluiten bij de Geschillencommissies voor de advocatuur

U heeft natuurlijk alles goed geregeld. Ook hoe u omgaat met een eventuele klacht?

Sluit u aan

De Geschillencommissie: laagdrempelig en efficiënt

Klachten en geschillen voorkomen, soms lukt dat niet. Vanaf nu kunt u zowel uzelf als uw advocatenkantoor registreren bij De Geschillencommissie. Met deze registratie kunt u, of uw cliënt, naar De Geschillencommissie stappen. Hiermee voorkomt u de gang naar de rechtbank én laat u rechtzoekenden zien dat u staat voor kwaliteit, ook bij een eventuele klacht.
Sluit u daarom vandaag nog aan!

De Geschillencommissie kent binnen de Advocatuur zowel een commissie voor overeenkomsten met particuliere klanten als zakelijke klanten. U kunt zich nu voor één of beide commissies registreren.

"Ik sluit me nu aan!"

Uzelf of uw kantoor aansluiten. Dat doet u al vanaf € 100,- per jaar.

"Ik wil meer weten"

Lees hier alles over kosten en de meerwaarde van onze organisatie.

Vragen over uw registratie?

U heeft een vraag aan De Geschillencommissie over wat we voor u kunnen betekenen en/of het registratieproces? Lees dan onze Veelgestelde vragen of neem contact met ons op via registrant@degeschillencommissie.nl of 070-3105371. De Afdeling Registratiebureau Geschillencommissie is elke werkdag bereikbaar van 10:00 tot 15:00.

Interview met Derk van Dam

‘Laagdrempelige geschilafwikkeling is onderdeel van een transparante advocatuur’

Momenteel zijn veel advocatenkantoren nog automatisch aangesloten bij de Geschillencommissies Advocatuur middels het overkoepelende registratiemodel via de NOvA. Vanaf 1 januari 2022 verandert dat. Advocatenkantoren die aangesloten willen zijn of blijven, kunnen zich rechtstreeks aanmelden voor de commissies Advocatuur Consumenten en/of Zakelijk. Voor advocaat Derk van Dam (Ludwig & Van Dam Advocaten) was dat een logische stap: “Voor mij maakt een laagdrempelige afwikkeling van geschillen deel uit van een eigentijdse, transparante en ethisch verantwoorde advocatuur.”

Alles over De Geschillencommissie

"Laagdrempelige geschilafwikkeling is onderdeel van transparante advocatuur"

Registratie bij De Geschillencommissie voelt voor advocaat Derk van Dam als een logische stap. "De aansluiting kost jaarlijks slechts een paar honderd euro. Daarmee ben je verzekerd van een laagdrempelige oplossing, gewoon voor het geval dat… Ik kan eerlijk gezegd geen enkele reden bedenken om het níet te doen.”"

Lees verder >>

"Meerwaarde voor de beroepsgroep"


Commissielid Iskander Haverkate vertelt over zijn rol in de geschillencommissie voor de advocatuur.
 
Meer weten >> 

Bereikte resultaten

Graag nemen we u mee in de verslaglegging van ons afgelopen jaar en leest u interessante artikelen en interviews.
Naar onze jaarverslagen >> 

En hoe werkt dit dan?

Aansluiten bij De Geschillencommissie kan voor uzelf of voor uw gehele kantoor. Die keuze is aan u. Bent u aangesloten bij De Geschillencommissie? Dan kunnen u en uw cliënt gebruikmaken van onze hulp bij het oplossen van mogelijke klachten.

Meer weten >> 

Interview met Iskander Haverkate

‘Er wordt gewetensvol en integer naar het geschil gekeken’
Iskander Haverkate over zijn deelname aan de geschillencommissie voor de advocatuur

Nadat hij zes jaar rechter was geweest, koos Iskander Haverkate weer voor de advocatuur. Bij Hemwood werkt hij met name voor grootzakelijke klanten, maar zijn inzet voor de geschillencommissie voor de advocatuur brengt hem ook met andersoortige zaken in contact. De geschillen die hier worden aangebracht lijken op papier soms van minder groot (financieel) belang, maar daarachter gaat evengoed een wereld van hoog opgelopen emoties schuil. Daar hebben de commissieleden oog en oor voor, stelt Haverkate: “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.” 

Een greep uit de uitspraken van de Geschillencommissie Advocatuur

Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt dat de advocaat ter zitting van de rechtbank de cliënte zo onder druk heeft gezet dat de cliënte akkoord is gegaan met de tot stand gekomen schikking. De advocaat geeft aan dat de risico’s van verder procederen met de cliënte is besproken, alsook de voordelen van het

Lees verder

Meer uitspraken lezen van onze commissies Advocatuur Consumenten en Advocatuur Zakelijk?

Vragen? Wij helpen u graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105371
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00 uur
of stuur een E-mail (24/7)