Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt dat de advocaat ter zitting van de rechtbank de cliënte zo onder druk heeft gezet dat de cliënte akkoord is gegaan met de tot stand gekomen schikking. De advocaat geeft aan dat de risico’s van verder procederen met de cliënte is besproken, alsook de voordelen van het
Lees verder
Aansluiten bij de Geschillencommissies voor de advocatuur
U heeft natuurlijk alles goed geregeld. Ook hoe u omgaat met een eventuele klacht?
Sluit u aan
Interview met Derk van Dam
‘Laagdrempelige geschilafwikkeling is onderdeel van een transparante advocatuur’
Momenteel zijn veel advocatenkantoren nog automatisch aangesloten bij de Geschillencommissies Advocatuur middels het overkoepelende registratiemodel via de NOvA. Vanaf 1 januari 2022 verandert dat. Advocatenkantoren die aangesloten willen zijn of blijven, kunnen zich rechtstreeks aanmelden voor de commissies Advocatuur Consumenten en/of Zakelijk. Voor advocaat Derk van Dam (Ludwig & Van Dam Advocaten) was dat een logische stap: “Voor mij maakt een laagdrempelige afwikkeling van geschillen deel uit van een eigentijdse, transparante en ethisch verantwoorde advocatuur.”
Alles over De Geschillencommissie
Interview met Iskander Haverkate
‘Er wordt gewetensvol en integer naar het geschil gekeken’
Iskander Haverkate over zijn deelname aan de geschillencommissie voor de advocatuur
Nadat hij zes jaar rechter was geweest, koos Iskander Haverkate weer voor de advocatuur. Bij Hemwood werkt hij met name voor grootzakelijke klanten, maar zijn inzet voor de geschillencommissie voor de advocatuur brengt hem ook met andersoortige zaken in contact. De geschillen die hier worden aangebracht lijken op papier soms van minder groot (financieel) belang, maar daarachter gaat evengoed een wereld van hoog opgelopen emoties schuil. Daar hebben de commissieleden oog en oor voor, stelt Haverkate: “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.”
Een greep uit de uitspraken van de Geschillencommissie Advocatuur
Waar gaat de uitspraak over De cliënt moet een bedrag van € 4.999,– aan de advocaat betalen, maar wil dit niet. Volgens de cliënt was er sprake van een zeer trage werkwijze, was de communicatie slecht en zijn de in rekening gebrachte kosten veel te hoog. De advocaat geeft aan dat door de moeilijkheid van
Lees verderWaar gaat de uitspraak over De advocaat klaagt hier over een factuur die de cliënt niet wil betalen. Er is een betalingsregeling gesloten dat de cliënt € 400,– per maand aan de advocaat zou betalen om de openstaande rekeningen zo in termijnen af te lossen. Na het sluiten van deze overeenkomst is de cliënt de
Lees verderMeer uitspraken lezen van onze commissies Advocatuur Consumenten en Advocatuur Zakelijk?
Vragen? Wij helpen u graag en persoonlijk.
Bel ons op nummer 070-3105371
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00 uur
of stuur een E-mail (24/7)