Kan ik de klant nog een schikkingsvoorstel doen?

Ja, u kunt zelfs op de zitting nog schikken met uw klant.

Daarvoor moeten u en de klant het schikkingsformulier invullen en ondertekend opsturen naar De Geschillencommissie. Alleen dan is het schikkingsformulier geldig. Dit formulier kunt u alleen gebruiken als u de klacht al heeft ingediend. 

Als u de klacht samen heeft opgelost, betaalt De Geschillencommissie het klachtengeld (de kosten die u betaald heeft voor het behandelen van de klacht) niet aan u terug. Hou daar dus rekening mee bij het aanbod dat de andere partij u doet.

Omdat de Geschillencommissie onpartijdig is, kan zij u geen advies geven of u wel of niet op het aanbod moet ingaan. Heeft u toch hulp nodig? Lees dan meer over het krijgen van juridisch advies.

In ons uitsprakenoverzicht kunt u zien of De Geschillencommissie al eerder vergelijkbare klachten heeft behandeld. Misschien helpt zo'n uitspraak om de klacht alsnog samen op te lossen.

Was deze informatie nuttig?

Terug naar boven