U staat op het punt een klachtprocedure op te starten
Wij willen uw klacht natuurlijk graag behandelen.
Wel vragen we eerst uw aandacht voor onderstaande voorwaarden.
Komt u samen niet tot een oplossing?
U heeft geklaagd bij de aanbieder van het door u gekochte product of afgenomen dienst, en uw klacht is niet goed opgelost? Dan kunt u van uw klacht een geschil maken en deze indienen bij De Geschillencommissie.
De hierboven genoemde doorlooptijden zijn gemiddelden. Vanwege de maatregelen rondom het Coronavirus kunnen de termijnen afwijken.
Wij kunnen u onder andere helpen als u klachten hebt zoals:
Nadat u uw klacht tegen de aanbieder hebt ingediend bij De Geschillencommissie gaan wij uw klacht onderzoeken. Vervolgens vragen we u om aanvullende informatie die nodig is voor het daadwerkelijk behandelen van uw klacht. Als alle gegevens compleet zijn, leggen wij de klacht voor aan de aanbieder.
De aanbieder krijgt een maand de tijd om te reageren op uw klacht. Ook kan uw aanbieder er voor kiezen om alsnog op uw klacht in te gaan en samen een oplossing te zoeken. Als u er dan samen uitkomt zetten wij de behandeling bij De Geschillencommissie stop.
Als de reactie van uw aanbieder binnen is verzamelen wij uw standpunten en die van de andere partij (ook digitaal) en schakelen indien nodig een deskundige in. In een later stadium wordt er eventueel een datum gepland voor de zitting over uw klacht. Zowel u als uw aanbieder krijgen daar de kans mondeling de klacht en de reactie daarop toe te lichten.
Nadat de zitting geweest is, zal de Geschillencommissie op basis van alle documenten en de toelichting daarop een uitspraak doen. Deze uitspraak volgt binnen 4 tot 6 weken na de zitting.
De uitspraak kan bijvoorbeeld zijn dat:
De uitspraak van de commissie is bindend, iedereen moet zich daaraan houden. Er is geen hoger beroep mogelijk van de uitspraak.
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie bedragen doorgaans tussen de 25 en 152,50 euro. Je betaalt op voorhand en indien je (deels) in het gelijk wordt gesteld, krijg je je geld (deels) terug. Lees hier meer over het klachtengeld.
Is er sprake van een openstaand bedrag in je geschil? Dan vragen wij je tevens dit bedrag bij ons in bewaring (in ‘depot’) te storten. De commissie neemt dit bedrag in depot en zal bij de uitspraak bepalen aan wie het toekomt.
U komt er met de aanbieder zelf niet uit, dan kunt u uw klacht aan de Geschillencommissie voorleggen. Het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie start met het invullen van een kort vragenformulier. U vult hierbij uw naam en adresgegevens en de naam van de aanbieder in. Als laatste vragen wij u de klacht kort te omschrijven.
Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen wij zo snel mogelijk contact met u op voor aanvullende informatie.
Het is belangrijk dat u weet dat wij uw klacht alleen kunnen behandelen als de ondernemer bij ons is aangesloten. Dit kan via een brancheorganisatie of rechtstreeks bij ons. U leest dat in de algemene voorwaarden van de ondernemer of via de desbetreffende brancheorganisatie. Lees meer.
Valt uw klacht buiten ons werkveld? Misschien kunt u dan terecht bij één van onze collega ADR-organisaties. Kijk op de website van deze organisaties voor de voorwaarden om daar uw klacht in te dienen.
Dien uw klacht in
Bel ons op nummer 070-3105310
(maandag t/m vrijdag 11:00 – 14:00 uur)
of stuur een BERICHT (24/7)
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliënt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 11:00 – 14:00 uur
Copyright © De Geschillencommissie 2011-2020 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele cookies, analytische cookies en cookies voor marketingdoeleinden. Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Door op 'Accepteer cookies' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons beleid.
Bekijk ons beleid Zelf cookies instellen Accepteer Cookies
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Marketing cookies zorgen ervoor dat gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond.
Analytische cookies verzamelen gegevens zodat we de website kunnen verbeteren.
Voorkeuren cookies zorgen ervoor dat de website inhoud toont die voor uw het meest relevant is.
Functionele cookies zijn noodzakelijk om deze website goed te laten werken. Deze categorie bevat alleen cookies die noodzakelijk zijn voor de functionaliteit en veiligheid van de website.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Wij willen uw klacht natuurlijk graag behandelen.
Wel vragen we eerst uw aandacht voor onderstaande voorwaarden.