Klacht ontvangen

Iedere ondernemer heeft wel eens te maken met een ontevreden klant. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geleverde dienst, de kwaliteit van een product of over de manier waarop de klant is geholpen. Als ondernemer neemt u uw klant serieus en probeert u de klacht op te lossen. Maar dat lukt niet altijd.

Klacht ontvangen - de procedure

  • Stap 1
  • Stap 2
  • stap 3
  • Stap 4
  • Stap 5
Klacht ontangen stap 3

Stap 3: Verweer vragen/onderling oplossen

De Geschillencommissie vraagt u schriftelijk binnen een bepaalde tijd te reageren op de klacht. Reageert u niet op tijd, dan gaan wij door met de behandeling van de klacht.

Tijdens het traject kunnen u en de andere partij de klacht alsnog samen oplossen. Meldt u dit dan aan De Geschillencommissie. De behandeling van uw klacht door De Geschillencommissie stopt dan.

Daarvoor moeten beide partijen het schikkingsformulier (deze link leidt naar het schikkingsformulier) invullen en ondertekend opsturen naar De Geschillencommissie.

Als u de klacht samen heeft opgelost, dan betaalt De Geschillencommissie het klachtengeld (de kosten die de indiener betaald heeft voor het behandelen van de klacht) niet terug. Hou daar dus rekening mee bij het aanbod dat (u) de andere partij doet.

In ons uitsprakenregister (deze link leidt naar een pagina met een overzicht met alle uitspraken) kunt u zien of De Geschillencommissie al eerder vergelijkbare klachten heeft behandeld. Misschien helpt zo'n uitspraak om de klacht alsnog samen op te lossen.