Ondernemer met klacht tegen klant

Als u bent aangesloten bij De Geschillencommissie kunt u een klacht indienen als verkoper/dienstverlener tegen een (zakelijke) klant.

In het overzicht van aangesloten brancheorganisaties ziet u welke brancheorganisaties al zijn aangesloten bij De Geschillencommissie. Bent u lid van een aangesloten branche-organisatie dan kunt u in beginsel de klacht indienen.

De Commissie kan ook over een onbetaalde rekening beslissen indien daar een inhoudelijke klacht aan ten grondslag ligt. U bespaart op deze manier de kosten van een incassobureau. De uitspraak van De Geschillencommissie is namelijk bindend voor beide partijen.

Afhankelijk van de commissie waarbij u bent aangesloten, zijn er wel kosten aan de procedure verbonden. De indiener krijgt het betaalde klachtengeld (deels) terug, als hij (deels) in het gelijk wordt gesteld. Meer daarover kunt u lezen in de specifieke informatie van de betreffende geschillencommissie

Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt de klacht nog niet online indienen in het digitaal loket. Wel kunt u een brief sturen naar:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Beschrijf in de brief wat de klacht is en vermeld ook de contactgegevens van de andere partij. Stuur ook alle belangrijke documenten mee, zoals eerdere brieven over de klacht en de overeenkomst, die u met de andere partij heeft.

Terug naar boven