Registreren als ondernemer

De consument wordt steeds mondiger. De kans dat u als ondernemer met een klacht te maken krijgt, neemt hierdoor toe. Natuurlijk probeert u de klacht op te lossen, maar helaas lukt dat niet altijd en is een onpartijdig oordeel gewenst. In die gevallen is er De Geschillencommissie.

De Geschillencommissie kan uw klachten alleen behandelen als u bij ons bent aangesloten. Aansluiten kan op twee manieren:

1. U wordt lid van een aangesloten brancheorganisatie. Kijk welke brancheorganisaties bij ons zijn aangesloten.

2. U kiest voor een individuele aansluiting bij een geschillencommissie door u bij De Geschillencommissie te registreren. Lees dan verder.

Registreren bij commissie

Wilt u zich individueel registreren voor één van de volgende Geschillencommissies? Kies dan hier uw commissie:

Advocatuur

Auteurscontractenrecht

Energie

Energielabel

Kinderopvang en peuterspeelzalen

Openbaar vervoer

Taxivervoer

Telecommunicatiediensten

VvE Management

Warmtelevering

Zorgondernemers


Wilt u zich voor andere bedrijfsactiviteiten aansluiten, registreer u dan voor de Commissie Algemeen.



Waarom aansluiten?

Aansluiten bij De Geschillencommissie heeft meerdere voordelen:

  • U voorkomt dat de klacht zichtbaar escaleert en reputatieschade kan veroorzaken
  • U laat zien dat u staat voor uw product/dienst, dat u kwaliteit belangrijk vindt en dat uw klant met zijn klacht bij u terecht kan
  • Iedere klacht wordt onpartijdig en deskundig behandeld door een onafhankelijke commissie
  • U heeft geen hulp van een advocaat nodig
  • Tijdens de zitting kunt u uw kant van de klacht uiteenzetten
  • Uitspraken van De Geschillencommissie zijn bindend, u weet zeker dat ze nagekomen worden
  • Indien nodig zal De Geschillencommissie een deskundige een rapport laten opstellen om tot een gedegen bindend advies te komen
  • De klacht kan snel on-line afgehandeld worden via een digitaal dossier.

 


“Lidmaatschap van De Geschillencommissie onderstreept de betrouwbaarheid naar de klant.”
Terug naar boven