Over De Geschillencommissie
Wij zijn elke dag druk bezig met het oplossen van klachten en geschillen. Effectief en efficiënt, transparant met goede kwaliteit. Laagdrempelig, snel, eenvoudig en goedkoop voor de consumentenmarkt én de zakelijke markt.
Wij behandelen onafhankelijk en onpartijdig klachten tussen aanbieders van producten en diensten en de klanten/cliënten van die aanbieders. Voor veel producten of dienstverlening bestaat een geschillencommissie, met de relevante expertise. Iedere geschillencommissie heeft een eigen werkterrein en eigen reglement. Bekijk de wereld van De Geschillencommissie (deze link leidt naar de infographic over het delen van kennis bij de geschillen commissie) of het overzicht met de verschillende commissies (deze link leidt naar de pagina van onze commissies) die deel uitmaken van De Geschillencommissie, die klachten over specifieke onderwerpen behandelen.
Lees over de totstandkoming van een Geschillencommissie (deze link leidt naar meer informatie over onze organisatie) , wie er deel uitmaken van een Commissie en hoe de onpartijdigheid en onafhankelijkheid gewaarborgd blijft.
De brancheorganisaties
In het branches-overzicht (deze link leidt naar het branches overzicht van de geschillencommissie) ziet u welke brancheorganisaties al zijn aangesloten bij De Geschillencommissie. Tevens leest u wat de voordelen voor een brancheorganisatie zijn en hoe u uw brancheorganisatie kunt aansluiten (deze link leidt naar het branches overzicht van de geschillencommissie).
De Geschillencommissie is ISO-gecertificeerd
De Geschillencommissie is ISO-gecertificeerd voor de norm 9001:2015. Deze certificering is voor De Geschillencommissie belangrijk, omdat hiermee onze klanten er vanuit kunnen gaan dat onze processen en procedures op orde zijn en dat het kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de door ISO gestelde normen. De scope van de certificering luidt als volgt:
“Het informeren en faciliteren van consumenten en ondernemers in het voorkomen, oplossen of beslechten van klachten en geschillen”.
Een klacht of een andere kwaliteitsmelding over ons
Bent u niet tevreden over de dienstverlening van De Geschillencommissie, dan kunt u daarover een klacht indienen (deze link leidt u naar onze klachtenpagina) bij ons Meldpunt Kwaliteit van De Geschillencommissie.
Wilt u uw waardering uiten over onze dienstverlening of heeft u een aanbeveling voor de organisatie dan stellen wij het op prijs wanneer u ook daarvan een melding (deze link leidt naar onze meldpagina) doet bij ons Meldpunt Kwaliteit.