Over ons

Over De Geschillencommissie

Wij zijn elke dag druk bezig met het oplossen van klachten en geschillen. Effectief en efficiënt, transparant met goede kwaliteit. Laagdrempelig, snel, eenvoudig en goedkoop voor de consumentenmarkt én de zakelijke markt.

Wij behandelen onafhankelijk en onpartijdig klachten tussen aanbieders van producten en diensten en de klanten/cliënten van die aanbieders. Voor veel producten of dienstverlening bestaat een geschillencommissie, met de relevante expertise. Iedere geschillencommissie heeft een eigen werkterrein en eigen reglement. Bekijk het overzicht met de verschillende commissies die deel uitmaken van De Geschillencommissie, die klachten over specifieke onderwerpen behandelen.

Lees over de totstandkoming van een Geschillencommissie, wie er deel uitmaken van een Commissie en hoe de onpartijdigheid en onafhankelijkheid gewaarborgd blijft.

De branche-organisaties
In het branches-overzicht ziet u welke brancheorganisaties al zijn aangesloten bij De Geschillencommissie. Tevens leest u wat de voordelen voor een brancheorganisatie zijn en hoe u uw brancheorganisatie kunt aansluiten.

Een klacht of een andere kwaliteitsmelding over ons

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van De Geschillencommissie, dan kunt u daarover een klacht indienen bij ons Meldpunt Kwaliteit van De Geschillencommissie.

Wilt u uw waardering uiten over onze dienstverlening of heeft u een aanbeveling voor de organisatie dan stellen wij het op prijs wanneer u ook daarvan een melding doet bij ons Meldpunt Kwaliteit.

Werken bij de Geschillencommissie

Werken bij De GeschillencommissieDe Geschillencommissie is dé instantie voor consumenten- en zakelijke klachten en geschillen en daarmee het alternatief voor ...
Verder Lezen

ADR-organisatie

Wat is ADR?  ADR staat voor Alternative Dispute Resolution. Een andere term hiervoor is buitengerechtelijke geschilbeslechting. Het is een laagdrempelige ...
Verder Lezen

Vacature Plaatsvervangend Secretaris

Verbonden zijn aan De Geschillencommissie betekent een bijdrage leveren aan rechtvaardige uitspraken.Vind je het een uitdaging om juridische kwesties te ...
Verder Lezen

Over de Organisatie

Over de organisatieOnder de naam De Geschillencommissie vallen twee stichtingen, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) en de Stichting Geschillencommissies ...
Verder Lezen

Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Zoals de oprichting van een nieuwe commissie of interessante uitzendingen op televisie ...
Verder Lezen

Publicaties

De Geschillencommissie brengt verschillende publicaties uit. In ons jaarplan voor 2021 leest u welke weg onze organisatie de komende jaren ...
Verder Lezen

Meldpunt kwaliteit

Meldpunt Kwaliteit De Geschillencommissie hecht belang aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Daarom hebben wij een klachtenregeling en kunt u ...
Verder Lezen

Een commissielid wraken

U kunt mondeling of schriftelijk een lid wraken door duidelijk uit te leggen in een brief, of mondeling tijdens de ...
Verder Lezen