Over ons

Over De Geschillencommissie

Wij zijn elke dag druk bezig met het oplossen van klachten en geschillen. Effectief en efficiënt, transparant met goede kwaliteit. Laagdrempelig, snel, eenvoudig en goedkoop voor de consumentenmarkt én de zakelijke markt.

Wij behandelen onafhankelijk en onpartijdig klachten tussen aanbieders van producten en diensten en de klanten/cliënten van die aanbieders. Voor veel producten of dienstverlening bestaat een geschillencommissie, met de relevante expertise. Iedere geschillencommissie heeft een eigen werkterrein en eigen reglement. Bekijk het overzicht met de verschillende commissies die deel uitmaken van De Geschillencommissie, die klachten over specifieke onderwerpen behandelen.

Lees over de totstandkoming van een Geschillencommissie, wie er deel uitmaken van een Commissie en hoe de partijdigheid en onafhankelijkheid gewaarborgd blijft.

De branche-organisaties
In het branches-overzicht ziet u welke brancheorganisaties al zijn aangesloten bij De Geschillencommissie. Tevens leest u wat de voordelen voor een brancheorganisatie zijn en hoe u uw brancheorganisatie kunt aansluiten.

Een klacht of een andere kwaliteitsmelding over ons

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van De Geschillencommissie, dan kunt u daarover een klacht indienen bij ons Meldpunt Kwaliteit van De Geschillencommissie.

Wilt u uw waardering uiten over onze dienstverlening of heeft u een aanbeveling voor de organisatie dan stellen wij het op prijs wanneer u ook daarvan een melding doet bij ons Meldpunt Kwaliteit.

Vacatures bij De Geschillencommissie

De Geschillencommissie is dé instantie voor consumenten- en zakelijke klachten en geschillen en daarmee het alternatief voor de gewone rechter ...
Verder Lezen

Over de Organisatie

Klacht indienen Klacht indienen Wat kost het? Hoe lang duurt een zaak? Wat kunt u doen? Procesinformatie Over ons Over ...
Verder Lezen

Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Zoals de oprichting van een nieuwe commissie of interessante uitzendingen op televisie ...
Verder Lezen

Publicaties

De Geschillencommissie brengt verschillende publicaties uit. In de jaarverslagen kunt u alles lezen over de cijfers en feiten van de ...
Verder Lezen

Meldpunt kwaliteit

Klacht indienenKlacht indienenWat kost het?Hoe lang duurt een zaak?Wat kunt u doen?ProcesinformatieOver onsOver onsNieuwsPublicatiesCommissiesBrancheorganisatiesEerdere uitsprakenContactContact opnemenVeelgestelde VragenMeldpunt kwaliteitZakelijkAansluitenEen GeschilInloggenEnglishZoekenKlacht indienenKlacht ...
Verder Lezen

Een commissielid wraken

U kunt mondeling of schriftelijk een lid wraken door duidelijk uit te leggen in een brief, of mondeling tijdens de ...
Verder Lezen

Locaties

Het hoofdkantoor van De Geschillencommissie ligt in Den Haag, maar wij hebben meerdere zittinglocaties in het land. 1 Locatie Den Haag ...
Verder Lezen