
Airconditioning
De Geschillencommissie Airconditioning behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die gespecialiseerd zijn in aanleg en onderhoud van airconditioning en luchtbehandelingssystemen.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Airconditioning?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- De airconditioning in uw woning
- het systeem dat zorgt voor het klimaat in uw woning
- De aanleg of een reparatie hiervan
- Meer- of minderwerk
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Airconditioning. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Airconditioning bedragen:
- € 77,50: klacht over een factuurbedrag minder dan € 500,-
- € 102,50: klacht over een factuurbedrag tussen € 500,- tot € 1.500,-
- € 127,50: klacht over een factuurbedrag boven € 1.500,-
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de NVKL. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Airconditioning.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Airconditioning?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Airconditioning