Airconditioning

De Geschillencommissie Airconditioning behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die gespecialiseerd zijn in aanleg en onderhoud van airconditioning en luchtbehandelingssystemen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Airconditioning?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De airconditioning in uw woning
  • het systeem dat zorgt voor het klimaat in uw woning
  • De aanleg of een reparatie hiervan
  • Meer- of minderwerk

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Airconditioning (door op deze link te klikken ga je door naar het jaarverslag van de commissie airconditioning). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (via deze link ga je verder naar de pagina van samenwerken aan kwaliteit) Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (door op deze link te klikken ga je door naar de informatie over processen pagina)

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Airconditioning bedragen:

  • € 77,50: klacht over een factuurbedrag minder dan € 500,-
  • € 102,50: klacht over een factuurbedrag tussen € 500,- tot € 1.500,-
  • € 127,50: klacht over een factuurbedrag boven € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina met extra informatie over het klachtengeld).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de NVKL (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina van NVKL).  Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Airconditioning.

Meer informatie


Warmtepomp levert volgens consument niet het beloofde rendement (VBA)
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Airconditioning heeft op 14 februari 2023 een bindend advies uitgebracht in een geschil[...]
Warmtepomp levert volgens consument niet het beloofde rendement
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de installatie van een warmtepomp in de woning van de consument, waarbij[...]
Warmtepomp levert volgens consument niet het beloofde rendement (Tussenadvies 2)
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil draait om een warmtepompinstallatie in de woning van de consument, waarbij de consument[...]