Bouwkundige Keurders

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen de bouwkundig keurder van hun woning. De ondernemer moet deelnemer zijn aan het Keurmerk Vakkundig Gekeurd.

Welke klachten behandelt de commissie Bouwkundige Keurders?

De belangrijkste klachten die de commissie kan behandelen zijn klachten over:

  • Kosten van de keuring
  • Schadevergoeding
  • Kwaliteit van de bouwkundige keuring
  • Intrekkingskosten 

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie niet?

De commissie behandelt geen klachten over de aansprakelijkheid voor schade waarbij het geschilbedrag hoger is dan € 10.000,-. Bij andere onderwerpen mag het bedrag wel hoger zijn dan € 10.000,-.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Bouwkundige Keurders. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij het Keurmerk Vakkundig Gekeurd. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders.

Meer informatie


Nieuwe geschillencommissie Bouwkundige Keurders
Sinds 2 juli kunnen huizenkopers met een klacht over de keuring van hun woning terecht bij de nieuwe Geschillencommissie Bouwkundige[...]