Bouwkundige Keurders
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen de bouwkundig keurder van hun woning. De ondernemer moet deelnemer zijn aan het Keurmerk Vakkundig Gekeurd.
Welke klachten behandelt de commissie Bouwkundige Keurders?
De belangrijkste klachten die de commissie kan behandelen zijn klachten over:
- Kosten van de keuring
- Schadevergoeding
- Kwaliteit van de bouwkundige keuring
- Intrekkingskosten
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie niet?
De commissie behandelt geen klachten over de aansprakelijkheid voor schade waarbij het geschilbedrag hoger is dan € 10.000,-. Bij andere onderwerpen mag het bedrag wel hoger zijn dan € 10.000,-.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Bouwkundige Keurders. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij het Keurmerk Vakkundig Gekeurd. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Bouwkundige Keurders