in deze afbeelding zie je een bruidspaar

Bruidsmode en Maatwerk

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een bruidsmode- of maatwerkwinkel over aangeschafte artikelen.

Welke klachten behandelt de commissie Bruidsmode en Maatwerk

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Aankoop van een artikel
  • Kwaliteit van een artikel
  • Confectiewijze van een artikel
  • Vermaken en repareren van een artikel
  • Informatieverstrekking

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Bruidsmode en Maatwerk (via deze link ga je door naar het jaarverslag van de commissie bruidsmode en maatwerk). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina van samenwerken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 27,50 bij een aankoopbedrag minder dan € 100,- 
  • € 52,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 100,- 

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (via deze link ga je door naar de pagina met meer informatie over het klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina met meer informatie over het proces).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. 

Meer informatie


Extra herstelkosten trouwjurk niet aan ondernemer te wijten
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en ondernemer betreffende de aankoop van[...]
Klacht over bruidsjurk ongegrond: Consument had kennis van tekortkomingen
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een bruidsjurk die op 19 januari 2024 door een consument is aangekocht[...]
Geen nieuwe jurk maar ‘pasjurk’ aan consument verkocht. Geen inkoopbewijs ingebracht dat jurk nieuw was.
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft bij de ondernemer een bruidsjurk gekocht. Tijdens de pasmomenten heeft de consument[...]