Bruidsmode en Maatwerk

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een bruidsmode- of maatwerkwinkel over aangeschafte artikelen.

Welke klachten behandelt de commissie Bruidsmode en Maatwerk

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Aankoop van een artikel
  • Kwaliteit van een artikel
  • Confectiewijze van een artikel
  • Vermaken en repareren van een artikel
  • Informatieverstrekking

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Bruidsmode en Maatwerk.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 27,50 bij een aankoopbedrag minder dan € 100,- 
  • € 52,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 100,- 

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. 

Meer informatie


geen geldige machtiging voor voeren procedure. Dat de bruidsjurk met zijn bankpas is betaald, maakt dit niet anders
Behandeling van het geschil Het geschil is vooralsnog niet ten principale behandeld en ook zijn partijen niet voor de zitting[...]
Zeer coulante opstelling van ondernemer bij ruilen jurk
Bij het annuleren van de aankoop van een bruidsjurk en de lagere prijs van de jurk die de consument later[...]
Trouwkostuum al na twee keer dragen onbruikbaar
Veel plezier heeft een consument niet van zijn trouwpak. Op de bruiloft gaat het al kapot en als hij het[...]