Dakbedekking

De commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven op het gebied van dakbedekking (over zogenaamde bitumineuze platte daken).

Welke klachten behandelt de commissie Dakbedekking

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uitvoering van de werkzaamheden
  • Gebruikt materiaal
  • Afwerking door het bedrijf
  • Technische gebreken
  • Waterdichtheid van het dak

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Dakbedekking.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Alle ondernemers die zijn aangesloten bij VEBIDAK (Vereniging Dakbedekkingsbranche Nederland) zijn automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie Dakbedekking. 

Meer informatie


Vogels zijn maatregelen ondernemer te slim af
De ondernemer heeft maatregelen getroffen om te voorkomen dat vogels onder de dakpannen kunnen komen. Deze aanpassingen hielpen echter niet[...]
Water blijft na renovatie op dak staan
De renovatie van het dak is goed uitgevoerd. De consument dacht daar aanvankelijk anders over omdat er na de werkzaamheden[...]
Niet gewaarschuwd voor openingen in dakconstructie
Doordat de ondernemer er niet voor heeft gewaarschuwd dat de openingen in de dakconstructie dicht moeten zijn is de isolatiewaarde[...]