
Dakbedekking
De commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven op het gebied van dakbedekking (over zogenaamde bitumineuze platte daken).
Welke klachten behandelt de commissie Dakbedekking
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- Uitvoering van de werkzaamheden
- Gebruikt materiaal
- Afwerking door het bedrijf
- Technische gebreken
- Waterdichtheid van het dak
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Dakbedekking. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
Het klachtengeld bedraagt:
- € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,-
- € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,-
- € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VEBIDAK (Vereniging Dakbedekkingsbranche Nederland). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Dakbedekking.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Dakbedekking?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Dakbedekking