Dakbedekking

De commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven op het gebied van dakbedekking (over zogenaamde bitumineuze platte daken).

Welke klachten behandelt de commissie Dakbedekking

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uitvoering van de werkzaamheden
  • Gebruikt materiaal
  • Afwerking door het bedrijf
  • Technische gebreken
  • Waterdichtheid van het dak

Aantal behandelde klachten en eindproducten


Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Dakbedekking. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VEBIDAK (Vereniging Dakbedekkingsbranche Nederland). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Dakbedekking.

Meer informatie


Ondernemer niet verantwoordelijk voor nieuwe lekkages
Waar gaat de uitspraak over De consument vraagt de ondernemer om een lekkage aan zijn dak te verhelpen. Dat heeft[...]
Vogels zijn maatregelen ondernemer te slim af
De ondernemer heeft maatregelen getroffen om te voorkomen dat vogels onder de dakpannen kunnen komen. Deze aanpassingen hielpen echter niet[...]
Water blijft na renovatie op dak staan
De renovatie van het dak is goed uitgevoerd. De consument dacht daar aanvankelijk anders over omdat er na de werkzaamheden[...]