
Directe Verkoop
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen directe verkoopondernemers. Dit zijn bedrijven die producten verkopen door middel van demonstraties of presentaties of tijdens een party bij iemand thuis of op een andere locatie. Het product is dus niet in een winkel gekocht.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie directe Verkoop
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn klachten over de te leveren of geleverde:
- Huishoudartikelen
- Huisaccessoires
- Kleding/sieraden
- Schoonmaakproducten
- Verzorgingsproducten/cosmetica
- Voedingsmiddelen
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Directe Verkoop. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Directe Verkoop bedragen: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procedure.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VDV (Vereniging Directe Verkoop). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Directe verkoop.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Directe Verkoop?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Directe Verkoop
Uitspraken
Er zijn (nog) geen uitspraken van de Geschillencommissie Directe Verkoop