Directe Verkoop

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen directe verkoopondernemers. Dit zijn bedrijven die producten verkopen door middel van demonstraties of presentaties of tijdens een party bij iemand thuis of op een andere locatie. Het product is dus niet in een winkel gekocht.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie directe Verkoop

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn klachten over de te leveren of geleverde:

  • Huishoudartikelen
  • Huisaccessoires
  • Kleding/sieraden
  • Schoonmaakproducten
  • Verzorgingsproducten/cosmetica
  • Voedingsmiddelen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Directe Verkoop.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Directe Verkoop bedragen: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procedure.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De directe verkooponderneming moet zijn aangesloten bij de VDV (Vereniging Directe Verkoop).

Meer informatie


Uitspraken

Er zijn (nog) geen uitspraken van de Geschillencommissie Directe Verkoop