Directe Verkoop

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen directe verkoopondernemers. Dit zijn bedrijven die producten verkopen door middel van demonstraties of presentaties of tijdens een party bij iemand thuis of op een andere locatie. Het product is dus niet in een winkel gekocht.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie directe Verkoop

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn klachten over de te leveren of geleverde:

  • Huishoudartikelen
  • Huisaccessoires
  • Kleding/sieraden
  • Schoonmaakproducten
  • Verzorgingsproducten/cosmetica
  • Voedingsmiddelen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Directe Verkoop. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Directe Verkoop bedragen: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procedure.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VDV (Vereniging Directe Verkoop). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Directe verkoop.

Meer informatie


Uitspraken

Er zijn (nog) geen uitspraken van de Geschillencommissie Directe Verkoop