Doe-Het-Zelfbedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een bouwmarkt of doe-het-zelfbedrijf. Bijvoorbeeld klachten over de aanschaf, levering en/of plaatsing van gekochte artikelen door het doe-het-zelfbedrijf.

Welke klachten behandelt de commissie Doe-Het-Zelf?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Het aangeschafte gereedschap of materiaal valt tegen
  • Er zit een kleurverschil in een levering tegels
  • Het geleverde laminaat vertoont te snel slijtage
  • Leginstructie van laminaat onduidelijk
  • Onvoldoende informatie over de eigenschappen van een product

Let op: De commissie kan geen klachten behandelen over de huur of verhuur van bijvoorbeeld gereedschap.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Doe-Het-Zelfbedrijven. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 52,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 77,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de  VWDHZ. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Doe-Het-Zelfbedrijven. 

Meer informatie


Na een maand al kleurverschil in het laminaat. Voldoet dit wel?
Waar gaat de uitspraak over De klant stelt dat er reeds na een maand kleurverschillen optraden. Sommige planken waren behoorlijk[...]
Badmeubels waterproof
Aan het badmeubel mankeert niets. Het is niet met een scheidingswand van de douche afgeschermd zodat het douchewater er tegenaan[...]
Laminaat door onduidelijke instructie fout gelegd
Door de onduidelijke leginstructie wist een consument niet dat zij het laminaat op een andere dan de gebruikelijke manier moest[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.