Elektro

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die een elektronisch apparaat (gaan) leveren of (gaan) repareren.

Welke klachten behandelt de commissie Elektro?Icoon Geschillencommissie Elektro

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de koop of reparatie van:

  • Audiovisuele apparaten (televisie, geluidsapparatuur)
  • Klein huishoudelijke apparaten
  • Persoonlijke verzorgingsapparaten
  • Verlichtingsartikelen
  • Witgoed (wasmachines, drogers etc.)
  • Computer- en gerelateerde apparatuur
  • Andere elektronische apparatuur

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De ondernemer moet ook zijn aangesloten bij de Hoofdsectie Detailhandel van de UNETO-VNI. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids.

Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Elektro taartdiagramIn 2016 zijn er 41 klachten door de Commissie Elektro in behandeling genomen:

  • 10 klachten waren gegrond
  • 12 klachten waren ongegrond
  • 18 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt
  • 1 klacht was niet ontvankelijk.
Bron: Jaarverslag 2016

 

Meer informatie


Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven