Elektro

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die een elektronisch apparaat (gaan) leveren of (gaan) repareren.

Welke klachten behandelt de commissie Elektro?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de koop of reparatie van:

  • Audiovisuele apparaten (televisie, geluidsapparatuur)
  • Klein huishoudelijke apparaten
  • Persoonlijke verzorgingsapparaten
  • Verlichtingsartikelen
  • Witgoed (wasmachines, drogers etc.)
  • Computer- en gerelateerde apparatuur
  • Andere elektronische apparatuur

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Elektro. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 62,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 87,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 112,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (voorheen UNETO-VNI), lid Detailhandel en/of Reparatiebedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektro.

Meer informatie


Overeenkomst wordt ontbonden na niet op te lossen foutmelding bij vaatwasser
Waar gaat de uitspraak over De vaatwasser die de consument bij de ondernemer koopt geeft een foutmelding die na meerdere[...]
defect na verstrijken garantietermijn had consument niet hoeven te verwachten; klacht gegrond
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 januari 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst,[...]
ondernemer levert ondeugdelijk product, overeenkomst ontbonden
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 september 2017 tussen partijen stand gekomen overeenkomst. De[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.