
Elektro
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die een elektronisch apparaat (gaan) leveren of (gaan) repareren.
Welke klachten behandelt de commissie Elektro?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de koop of reparatie van:
- Audiovisuele apparaten (televisie, geluidsapparatuur)
- Klein huishoudelijke apparaten
- Persoonlijke verzorgingsapparaten
- Verlichtingsartikelen
- Witgoed (wasmachines, drogers etc.)
- Computer- en gerelateerde apparatuur
- Andere elektronische apparatuur
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Elektro. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
Het klachtengeld bedraagt:
- € 62,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,-
- € 87,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,-
- € 112,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (voorheen UNETO-VNI), lid Detailhandel en/of Reparatiebedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektro.
Meer informatie
- De brochure 'Hoe werkt de Geschillencommissie Elektro?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Elektro