deze afbeelding toont u een icoon van elektro

Elektro

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die een elektronisch apparaat (gaan) leveren of (gaan) repareren.

Welke klachten behandelt de commissie Elektro?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de koop of reparatie van:

  • Audiovisuele apparaten (televisie, geluidsapparatuur)
  • Klein huishoudelijke apparaten
  • Persoonlijke verzorgingsapparaten
  • Verlichtingsartikelen
  • Witgoed (wasmachines, drogers etc.)
  • Computer- en gerelateerde apparatuur
  • Andere elektronische apparatuur

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Elektro (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 62,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 87,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 112,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (deze link verwijst u naar de pagina van Techniek Nederland) (voorheen UNETO-VNI), lid Detailhandel en/of Reparatiebedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektro.

Meer informatie


De ondernemer reageert niet op de ingebrekestelling van de consument
Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een koopovereenkomst van een cd-speler tussen consument en ondernemer.[...]
Reparatiekosten binnen de economische levensduur van het product
Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een koopovereenkomst van een wasmachine tussen consument en ondernemer.[...]
De ondernemer weigert de televisie van de consument terug te geven na het melden van een gebrek
Waar gaat de uitspraak over? De kern van de uitspraak is de koopovereenkomst van een televisie tussen consument en ondernemer.[...]