Geschillencommissie voor Consumentenzaken
De Geschillencommissie voor Consumentenzaken kan klachten behandelen over aanbieders die bij deze commissie zijn aangesloten.
Voor de behandeling van het geschil moet de aanbieder richting De Geschillencommissie aan een aantal financiële verplichtingen voldoen. Als de aanbieder hier niet aan voldoet, kunnen wij het geschil niet in behandeling nemen.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie voor Consumentenzaken. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie voor Consumentenzaken bedragen: € 52,50. Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link leidt u naar een pagina waar u meer kunt lezen over de kosten van een klacht).
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link leidt naar een pagina waar u meer kunt lezen over ons proces).
Klachtenloket
Als de aanbieder is aangesloten bij de Geschillencommissie voor Consumentenzaken én het Klachtenloket voor Consumentenzaken, kunt u daar gratis terecht voor informatie en richtinggevend advies over uw vragen en/of klachten. Wij kunnen bemiddelen tussen u en de aanbieder.
Als u hierover meer informatie wilt of wil weten welke aanbieders gebruik maken van het Klachtenloket, ga dan naar de pagina van het Klachtenloket voor Consumentenzaken.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie voor Consumentenzaken?’ (deze link leidt naar de brochure)
- Het reglement (deze link leidt naar ons reglement) van de Geschillencommissie voor Consumentenzaken