Glas, Porselein en Aardewerk

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen winkels die glas, porselein en aardewerk verkopen. Dit zijn vaak (luxe) kookwinkels.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk? Icoon Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Luxe cadeau- en trendartikelen, zoals woonaccessoires, souvenirs, kaarsen en kaarten
  • Het door de ondernemer gegeven advies over het product
  • De reparatie van een product
  • Het gekochte product is niet zoals u had verwacht


Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids. De ondernemer moet zijn aangesloten bij de Vereniging GEBRA.

Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
In 2016 is er 1 klacht door de Commissie Glas, porselein en aardewerk in behandeling genomen. Deze klacht was ongegrond. 

Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie


Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven