
Glas, Porselein en Aardewerk
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen winkels die glas, porselein en aardewerk verkopen. Dit zijn vaak (luxe) kookwinkels.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- Luxe cadeau- en trendartikelen, zoals woonaccessoires, souvenirs, kaarsen en kaarten
- Het door de ondernemer gegeven advies over het product
- De reparatie van een product
- Het gekochte product is niet zoals u had verwacht
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Glas, Porselein en Aardewerk. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
Het klachtengeld bedraagt:
- €52,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,-
- € 77,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,-
- € 102,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van Het Vakcentrum. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk