Groen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een hovenier. Dit zijn bedrijven die uw tuin aanleggen of onderhouden.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Groen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg van uw tuin
  • Het onderhoud van uw tuin
  • Het plaatsen van een schutting
  • De aanleg van een vijver
  • Door de ondernemer gegeven adviezen of gemaakte plannen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Groen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Groen bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VHG.  Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Groen.

Meer informatie


Verzakking door mieren niet verantwoordelijkheid van consument, ondernemer moet voegmateriaal beter aanbrengen
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft zich verplicht tot het leggen van een terras en het herbestraten van[...]
Nieuwe klacht over zwemvijver na een schikking moet eerst aan ondernemer voorgelegd worden
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft in 2015 een tuin inclusief (zwem)vijver bij de consument aangelegd. De consument[...]
Minimale verzakking tegels, bestrating tuin is deugdelijk
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft de tuin van de consument gerenoveerd, inclusief bestrating. De consument klaagt over[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.