Groen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een hovenier of een tuincentrum. Dit zijn bedrijven die uw tuin aanleggen of onderhouden, of een winkel waar u spullen voor uw tuin kunt kopen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Groen?Icoon Geschillencommissie Groen

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg van uw tuin
  • Het onderhoud van uw tuin
  • Door u gekochte planten of tuinmeubels
  • Het plaatsen van een schutting
  • De aanleg van een vijver
  • Door de ondernemer gegeven adviezen of gemaakte plannen

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.


Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Alle ondernemers die zijn aangesloten bij Stichting Groenkeur, VHG of Tuinbranche Nederland zijn automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie Groen. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids
 

Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Groen taartdiagramIn 2016 zijn er 27 klachten door de Commissie Groen in behandeling genomen:

  • 9 klachten waren gegrond
  • 7 klachten waren ten dele gegrond
  • 7 klachten waren ongegrond
  • 4 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt.

Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven