Groen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een hovenier. Dit zijn bedrijven die uw tuin aanleggen of onderhouden.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Groen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg van uw tuin
  • Het onderhoud van uw tuin
  • Het plaatsen van een schutting
  • De aanleg van een vijver
  • Door de ondernemer gegeven adviezen of gemaakte plannen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Groen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Groen bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de VHG.  Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Groen.

Meer informatie


Vlekken op onderhoudsvrije tegels niet voor rekening van ondernemer
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat de aangelegde tuin niet onderhoudsvriendelijk is. Dit zou strijdig zijn[...]
Werkzaamheden aan tuin niet afgerond
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de uitgevoerde werkzaamheden door de ondernemer. Nadat de consument haar klachten[...]
Werkzaamheden niet deugdelijk uitgevoerd
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de geleverde kwaliteit door de ondernemer bij het plaatsen van een[...]