Installerende bedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen installerende bedrijven. Dit zijn bedrijven die in uw woning zorgen voor de aanleg, reparatie en het onderhoud van bijvoorbeeld uw verwarming, de waterleiding of de elektriciteit.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Installerende Bedrijven?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg, reparatie of het onderhoud van de verwarming in uw woning
  • De aanleg, reparatie of het onderhoud aan de gasleiding, de waterleiding of de elektriciteit
  • Werk aan het riool in uw woning
  • De aanleg van sanitair in uw woning

Ook geschillen over duurovereenkomsten met betrekking tot verwarmings- of warmwaterinstallaties kunnen aan de commissie worden voorgelegd. Dat kan ook gaan over de economische waarde van deze installaties. De Techniek Nederland (voorheen UNETO/VNI)-ondernemer moet dan wel de Gedragscodes hebben aanvaard, die hiervoor zijn opgesteld. Kijk op de website van Techniek Nederland of de ondernemer zich heeft aangesloten bij de Gedragscodes.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Installerende Bedrijven. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (voorheen UNETO-VNI). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Installerende Bedrijven.

Meer informatie


Ondernemer installeerde houtpelletkachel niet goed maar ook niet goed onderhouden door consument
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft nagelaten om een mixventiel (anticondensklep) te plaatsen bij de installatie van een[...]
Ontbreken beugels oorzaak verzakking riool
Al acht jaar komen de consument en de ondernemer er niet uit wat de oorzaak van het verzakken van het[...]
Afgesproken werk maar deels uitgevoerd
Hoewel het de opdracht was heeft de ondernemer het probleem van de lekkage niet opgelost. Volgens de commissie heeft hij[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.