op deze afbeelding zie je een kraan met 2 aansluitingen

Installerende bedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen installerende bedrijven. Dit zijn bedrijven die in uw woning zorgen voor de aanleg en reparatie van bijvoorbeeld uw verwarming, de waterleiding of de elektriciteit.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Installerende Bedrijven?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg of reparatie van de verwarming in uw woning;
  • De aanleg of reparatie aan de gasleiding, de waterleiding of de elektriciteit;
  • Werk aan het riool in uw woning;
  • De aanleg van sanitair in uw woning.

Ook geschillen over huur, lease of huurkoop van verwarmings- of warmwaterinstallaties kunnen aan de commissie worden voorgelegd. Dat kan ook gaan over de economische waarde van deze installaties. De Techniek Nederland-ondernemer (via deze link ga je door naar de pagina met techniek Nederland) moet dan wel de Gedragscodes hebben aanvaard, die hiervoor zijn opgesteld. Kijk op de website van Techniek Nederland (via deze link ga je door naar de pagina van techniek Nederland) of de ondernemer zich heeft aangesloten bij de Gedragscodes.

Klachten die betrekking hebben op onderhouds- of serviceabonnementen kan de commissie niet behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Installerende Bedrijven (via deze link ga je door naar het jaarverslag van de commissie installerende bedrijven) . Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (via deze link ga je door naar de pagina van samenwerken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina met meer informatie over het klachtengeld) 

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina met meer informatie over het proces). 

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Techniek Nederland (door op deze link te klikken ga je door naar de pagina van techniek Nederland). Deze brancheorganisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Installerende Bedrijven.

Meer informatie


Een lekkende handdoekradiator
Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een overeenkomst ter vervanging van twee radiatoren tussen consument[...]
Schade na installatie van zonnepanelen
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een overeenkomst tot levering en installatie van zonnepanelen tussen consument en ondernemer.[...]
Schade bij consument door gebrekkige installatie airco
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een overeenkomst tot installatie van een airco tussen consument en ondernemer. Tijdens[...]