Klussenbedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een klussenbedrijf.

Welke klachten behandelt de commissie Klussenbedrijven?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen hebben te maken met door een klussenbedrijf verrichte werkzaamheden of geleverde materialen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Klussenbedrijven. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 125,- bij een factuurbedrag lager dan € 3.000,- 
  • € 250,- bij een factuurbedrag hoger dan € 3.000,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Alle ondernemers die zijn aangesloten bij Vereniging van Klussenbedrijven (VLOK) zijn automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie Klussenbedrijven. 

Meer informatie


Door de ondernemer aangeboden herstel vindt de commissie onvoldoende
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft een houten vloer bij de consument gelegd, die gebreken vertoont. Daar zijn[...]
overeengekomen werk niet uitgevoerd: voorschot moet dus terugbetaald worden
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 26 februari 2018 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst.[...]
De ondernemer moet de herstelkosten voor de gebreken aan de badkamer aan de consument vergoeden.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in  2017  tussen  de consument en de ondernemer tot stand[...]