Klussenbedrijven

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een klussenbedrijf.

Welke klachten behandelt de commissie Klussenbedrijven?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen hebben te maken met door een klussenbedrijf verrichte werkzaamheden of geleverde materialen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Klussenbedrijven. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 125,- bij een factuurbedrag lager dan € 3.000,- 
  • € 250,- bij een factuurbedrag hoger dan € 3.000,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Vereniging van Klussenbedrijven (VLOK). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Klussenbedrijven.

Meer informatie


Wantrouwen tussen partijen leidt tot ontbinding overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de renovatie van een badkamer. Consument heeft een lijst met werkzaamheden[...]
Ondernemer plaatst panelen niet conform productvoorschrift
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de levering en montering van gevelpanelen. De consument vindt dat er[...]
Consument mag verwachten dat dakkapel geplaats wordt zonder dat constructie woning aangetast wordt
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over het leveren en plaatsen van een dakkapel. Deze uitspraak is gedaan,[...]