Natuursteen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen natuursteenbedrijven. Deze bedrijven bewerken natuursteen voor in of om het huis of voor de functie van een gedenksteen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Natuursteen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Levering van natuursteen
  • Bewerking van natuursteen
  • Natuurstenen gedenkteken

Welke klachten kan de commissie niet behandelen?

De geschillencommissie kan geen klachten behandeling die zijn ontstaan uit de totstandkoming of uitvoering van de overeenkomst gesloten voor 1 januari 2014.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Natuursteen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten 

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Natuursteen bedragen: € 125,00. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij de NOA (Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Natuursteen.

Meer informatie


Letter op gedenkteken is goed geplaatst en keien zijn schoon genoeg na reiniging
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 februari 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.[...]
Fouten in grafmonument ter nagedachtenis van een overleden familielid
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft slordig werk afgeleverd. De consument wenst dat de bronzen letter (K) opnieuw[...]
Beletting van een grafmonument is handwerk. De afwijking valt binnen de marge, consument dient deze te accepteren
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 november 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.