
Natuursteen
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen natuursteenbedrijven. Deze bedrijven bewerken natuursteen voor in of om het huis of voor de functie van een gedenksteen.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Natuursteen?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- Levering van natuursteen
- Bewerking van natuursteen
- Natuurstenen gedenkteken
Welke klachten kan de commissie niet behandelen?
De geschillencommissie kan geen klachten behandeling die zijn ontstaan uit de totstandkoming of uitvoering van de overeenkomst gesloten voor 1 januari 2014.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Natuursteen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Natuursteen bedragen: € 125,00. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij de NOA (Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Natuursteen.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Natuursteen?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Natuursteen