NLconnect Internet, TV en Bellen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die hun klanten voorzien van radio, (digitale) televisie, (mobiele) telefonie en internet of een combinatie daarvan.

U kunt een klacht indienen tegen bedrijven die zijn aangesloten bij NLconnect.

Welke klachten behandelt de commissie NLconnect Internet, TV en Bellen

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De kwaliteit van de telefoon, internetverbinding en/of tv-aansluiting
  • De werking van het netwerk
  • Afsluiting van internet, telefonie en/of televisie
  • Dienstverlening van de provider
  • Hoogte van rekeningen

Welke klacht behandelt de commissie NLconnect Internet, TV en Bellen niet?

Klachten tegen leden van NLconnect die 100.000 abonnees of meer hebben of zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, kan de commissie niet behandelen. Uw klacht kan (mogelijk) wel worden behandeld bij de commissie Telecommunicatiediensten. Voor klachten tegen telecomaanbieders die geen lid zijn van NLconnect kunt u eveneens bij deze commissie terecht.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie NLconnect Internet, TV en Bellen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie.

Meer informatie


Consument had zelf abonnement moeten opzeggen
De consument mocht er niet vanuit gaan dat hij niet zelf zijn abonnementen hoefde op te zeggen. Ook was de[...]
Aansluitkosten terecht bij consument in rekening gebracht
Onderwerp van het geschil Onderwerp van het geschil is de vraag of de consument als eerste huurder van een nieuw[...]
Wijziging tarief tijdens contractperiode
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op radio- en televisiesignalen.   Standpunt van de consument   Het standpunt[...]