Openbaar Vervoer

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen de NS, NS Hispeed, Translink Systems, OV-fiets of een stads- of streekvervoerbedrijf.

Welke klachten behandelt de commissie Openbaar Vervoer?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over vertraging, dienstverlening en vervoersbewijzen met betrekking tot:

  • Trein
  • Bus
  • Interliner
  • Tram
  • Metro
  • OV-fiets
  • OV-chipkaart

Klachten over lichamelijk letsel in het openbaar treinvervoer kan de commissie niet behandelen. Klachten over lichamelijk letsel samenhangend met het openbaar stads- en streekvervoer of met OV-fiets, kan de commissie wel behandelen, zolang de claim niet meer dan € 3.403,35 bedraagt.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2020 van de commissie Openbaar Vervoer. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld van deze commissie bedraagt: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie.

Meer informatie


Boete voor consument vanwege geen geldig vervoerbewijs in OV
Waar gaat de uitspraak over De consument zegt dat hij tijdens het gebruik van het OV in bezit was van[...]
Ondernemer heeft bewindvoerder consument duidelijk geïnformeerd over incasso
Waar gaat de uitspraak over De consument staat onder bewind. De bewindvoerder vraagt zich af waarom er door de ondernemer[...]
Geen restitutie van jaarabonnement waarvan tijdens COVID-pandemie nauwelijks gebruik van is gemaakt
Waar gaat de uitspraak over De zoon van de consument heeft een jaarabonnement. Door corona heeft hij geen gebruik gemaakt[...]