
Openbaar Vervoer
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen de NS, NS Hispeed, Translink Systems, OV-fiets of een stads- of streekvervoerbedrijf.
Welke klachten behandelt de commissie Openbaar Vervoer?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over vertraging, dienstverlening en vervoersbewijzen met betrekking tot:
- Trein
- Bus
- Interliner
- Tram
- Metro
- OV-fiets
- OV-chipkaart
Klachten over lichamelijk letsel in het openbaar treinvervoer kan de commissie niet behandelen. Klachten over lichamelijk letsel samenhangend met het openbaar stads- en streekvervoer of met OV-fiets, kan de commissie wel behandelen, zolang de claim niet meer dan € 3.403,35 bedraagt.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Openbaar Vervoer. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
Het klachtengeld van deze commissie bedraagt: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Openbaar Vervoer?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Openbaar Vervoer