Optiek

De Geschillencommissie Optiek behandelt klachten van cliënten tegen opticiens, contactlensspecialisten of optometristen die zijn aangesloten bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).

Icoon optiekSoort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Niet goed uitgevoerd onderzoek van het oog
  • Onjuiste oogmeting
  • Onjuist of onvolledig advies
  • Beschadiging van de glazen bij monteren
  • De brillenglazen zijn onjuist gemonteerd
  • Geen goede informatie over wat er van de (zonne)bril of lenzen verwacht kan worden
  • Hogere vervorming door de glazen dan vermeld

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Optiek taartdiagramIn 2016 zijn er 10 klachten door de Commissie Optiek in behandeling genomen:

  • 4 klachten waren gegrond
  • 4 klachten waren ongegrond
  • 2 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt.
Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie


Uw klacht indienen

Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar De Geschillencommissie Zorg, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.


Privacy

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

Partijen moeten ook zelf vertrouwelijk en zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens die zij ontvangen van de andere partij. Wij zullen de andere partij daar te zijner tijd ook op wijzen.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven