op deze afbeelding zie je een diploma

Particuliere Onderwijsinstellingen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een instelling die onderwijs, cursussen of opleidingen verzorgt.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Het onderwijs, de opleiding, de cursus of de training was niet zoals u had gedacht
  • Het lesrooster was niet zoals u had gedacht
  • Het geld dat betaald moet worden voor het inschrijven bij de onderwijsinstelling
  • Het geld dat betaald moet worden voor het volgen van lessen
  • Kosten voor het afzeggen van de lessen
  • De kwaliteit van lesgeven van de docent(en)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Particuliere Onderwijsinstellingen (via deze link ga je door naar het jaarverslag van de commissie particuliere onderwijsinstellingen). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (via deze link ga je door naar de pagina van samenwerken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen bedragen: € 107,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (via deze link ga je door naar de pagina met meer informatie over het klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (via deze link ga je door naar de pagina met informatie over het proces).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de NRTO (via deze link ga je door naar de website van NRTO). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen.

Meer informatie


Ophef veroorzaakt door consument gegronde reden tot beëindiging overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen consument en ondernemer betreffende de terugbetaling van een[...]
Niet voldoen aan de gestelde voorwaarden zorgt voor beëindiging opleiding
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit enkele scholingsovereenkomsten tussen de ondernemer en consument in het kader[...]
Het niet aanbieden van online lessen is een tekortkoming in de overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst tussen consument en ondernemer tot het toelaten tot een boekhoudopleiding.[...]