Particuliere Onderwijsinstellingen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een instelling die onderwijs, cursussen of opleidingen verzorgt.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Het onderwijs, de opleiding, de cursus of de training was niet zoals u had gedacht
  • Het lesrooster was niet zoals u had gedacht
  • Het geld dat betaald moet worden voor het inschrijven bij de onderwijsinstelling
  • Het geld dat betaald moet worden voor het volgen van lessen
  • Kosten voor het afzeggen van de lessen
  • De kwaliteit van lesgeven van de docent(en)

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen bedragen: € 107,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de NRTO. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen.

Meer informatie


Consument is er ten onrechte van uitgegaan dat zij een volledige opleiding gevolgd heeft
Waar gaat de uitspraak over De consument ging er vanuit dat zij een volledige opleiding had gekozen, zodat zij in[...]
Consument is er niet op gewezen dat een verlenging van de opleiding geen garantie was voor het behalen van het certificaat
Waar gaat de uitspraak over De consument volgt een opleiding tot clown, die specifieke vaardigheden vereist in verband met de[...]
Klachtenregeling door ondernemer naar behoren doorlopen. Verzoek aan student om zich te onthouden van negatieve uitlatingen op social media betekent niet dat student wordt onderdrukt.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit de ontevredenheid van de consument over de wijze waarop de ondernemer[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.