Private Lease

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die auto’s leasen (langdurig) aan particulieren.

Welke klachten behandelt de commissie Private Lease?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De service van de leasemaatschappij
  • De uitleg van het leasecontract
  • De kwaliteit van het leasevoertuig
  • Beëindiging (of tussentijdse ontbinding) van het leasecontract
  • Geschillen over schade aan het voertuig bij inlevering
  • Betalingsgeschillen, bijvoorbeeld over de wijziging van het maandbedrag.

Heeft u een klacht over het (kortdurend) huren van een auto, kijk dan bij de Geschillencommissie Voertuigverhuur.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Private Lease. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Private Lease bedragen: € 127,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

U kunt hulp vragen bij de Stichting Keurmerk Private Lease om het geschil samen op te lossen. Dit kan via het contactformulier op de website van Stichting Keurmerk Private Lease (contactpagina) of door een e-mail te sturen naar info@keurmerkprivatelease.nl. Deze hulp is gratis. Meer informatie vindt u op www.keurmerkprivatelease.nl.

Lukt het niet de klacht via Stichting Keurmerk Private Lease op te lossen? Dan kunt u uw klacht bij De Geschillencommissie indienen. 

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  Keurmerk Private Lease en de overeenkomst moet gesloten zijn op of na 1 december 2015. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Private Lease.

Meer informatie

• De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Private Lease?
• Het reglement van de Geschillencommissie Private Lease


Verlangde accessoires ontbreken in leaseauto
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een auto geleased en met de ondernemer besproken welke kernmerken hij daarbij[...]
Geen grond voor terugbetaling
Waar gaat de uitspraak over? De consument is van mening dat hij meer heeft betaald, dan dat was afgesproken. Hij[...]
Gebrekkig remsysteem niet vastgesteld
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over een probleem aan het voertuig dat kort na de levering is[...]