Recreatie

De Geschillencommissie Recreatie behandelt klachten van consumenten tegen recreatieondernemers. Bij een recreatieonderneming kunt u denken aan campings en recreatieparken.

Welke klachten behandelt de commissie Recreatie?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Huur van bungalow en/of (sta-)caravan
  • Standplaats van bungalow en/of (sta-)caravan
  • Overlast
  • Faciliteiten of voorzieningen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Recreatie. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Recreatie bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen bij De Geschillencommissie Recreatie is dat de ondernemer is aangesloten bij RECRON, de brancheorganisatie voor recreatieondernemers in Nederland.

Meer informatie


Geen recht op terugbetaling door eigen keuze om niet naar het vakantiepark te gaan
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een verblijf in een lodge van de ondernemer geboekt. De consument vindt[...]
Geen recht op terugbetaling, eigen keuze om niet naar vakantiepark te gaan en voucher aan te vragen
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een bungalow voor een periode in mei 2020 geboekt.[...]
Ondernemer moet een nieuw contract aanbieden zonder de eis van verwijdering van de aanbouwsels
Waar gaat de uitspraak over De consument weigert de aanbouwsel aan de caravan weg te halen. Volgens de consument kan[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.