Recreatie

De Geschillencommissie Recreatie behandelt klachten van consumenten tegen recreatieondernemers. Bij een recreatieonderneming kunt u denken aan campings en recreatieparken.

Welke klachten behandelt de commissie Recreatie?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Huur van bungalow en/of (sta-)caravan
  • Standplaats van bungalow en/of (sta-)caravan
  • Overlast
  • Faciliteiten of voorzieningen

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Recreatie.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Recreatie bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen bij De Geschillencommissie Recreatie is dat de ondernemer is aangesloten bij RECRON, de brancheorganisatie voor recreatieondernemers in Nederland. ​

Meer informatie


Permanente ontzegging toegang tot familiecamping wegens midraging consument
Onderwerp van het geschil Het geschil gaat over de (permanente) ontzegging van de toegang tot het park van de ondernemer.[...]
Opzegging wegens overlast; consument nooit gewaarschuwd door ondernemer
Onderwerp van het geschil Het geschil gaat over de opzegging van de huurovereenkomst inzake de jaarplaats van de consument per[...]
Geschil over erfgrenzen jaarplaatsen en verplaatst hek
Onderwerp van het geschil Het geschil gaat in hoofdzaak over een verplaatst hek. Standpunt van de consument De consument huurt[...]