Rijopleidingen

De Geschillencommissie Rijopleidingen behandelt klachten van consumenten tegen rijschool.

Welke klachten behandelt de commissie Rijopleidingen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Rijopleidingen
  • Prijzen
  • Examens
  • Kwaliteit van de dienstverlening
  • Werkwijze van de instructeur
  • Lesschema

Aantal behandelde klachten en eindproducten


Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Rijopleidingen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Rijopleidingen bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  BOVAG Rijscholen. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Rijopleidingen.

Meer informatie


Ondernemer moet schikking alsnog nakomen
Waar gaat de uitspraak over? De consument volgde rijlessen bij de ondernemer. De ondernemer heeft zich verplicht om rijlessen, een[...]
Ondernemer had ook bij ziekte beter moeten communiceren
Waar gaat de uitspraak over? De consument volgde rijlessen bij de ondernemer. Tijdens de rijlessen zijn twee tussentijdse toetsen en[...]
Rijschool heeft gehandeld in overeenstemming met overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat het pakket van de ondernemer misleidend is. De rijexamens zijn[...]