Rijopleidingen

De Geschillencommissie Rijopleidingen behandelt klachten van consumenten tegen rijschool.

Welke klachten behandelt de commissie Rijopleidingen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Rijopleidingen
  • Prijzen
  • Examens
  • Kwaliteit van de dienstverlening
  • Werkwijze van de instructeur
  • Lesschema

Aantal behandelde klachten en eindproducten


Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Rijopleidingen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Rijopleidingen bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  BOVAG Rijscholen. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Rijopleidingen.

Meer informatie


Overstap naar andere rijschool is terecht nadat examen vier keer is afgezegd
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een cursuspakket afgenomen van de ondernemer bestaande uit autorijlessen en een examen.[...]
Consument zelf verantwoordelijk voor het volgen van de juiste opleiding voor beroepschauffeur. Ondernemer niet tekortgeschoten in zijn informatie en zorgplicht.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 mei 2016 tussen partijen totstandgekomen lesovereenkomst. De ondernemer[...]
In artikel 6, lid 4 van de voorwaarden wordt geen onderscheid gemaakt tussen een regelmatige en een onregelmatige beëindiging van de lesovereenkomst
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 november 2017 tussen partijen totstandgekomen lesovereenkomst. De ondernemer[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.