Schadeherstelbedrijven

De Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven behandelt klachten van consumenten tegen schadeherstelbedrijven. Deze bedrijven herstellen schade aan uw auto.

De commissie kan klachten behandelen over het schadeherstel aan een voertuig, zoals:

  • De schade is niet goed hersteld en nog steeds zichtbaar
  • Het voertuig rijdt niet zoals voor de schade ontstond
  • Het factuurbedrag is hoger dan is afgesproken
  • De lak op de herstelde plek laat los

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Schadeherstelbedrijven. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procedure.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de BOVAG. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven.

Meer informatie

• De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven’
• Het reglement van de Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven


Problemen met sluiten achterklep auto (cabrio) na herstelwerkzaamheden
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft via de verzekering schadeherstelwerkzaamheden aan de kofferbak en linker achterlicht van zijn[...]
Consument laat op oneigenlijke gronden de betaling van de factuur achterwege
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 oktober 2016 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.