deze afbeelding toont een icoon voor sport en beweging

Sport en Beweging

De Geschillencommissie Sport en Beweging behandelt klachten van consumenten over sportscholen die zijn aangesloten bij NL Actief.

Welke klachten behandelt de commissie Sport en Beweging?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Totstandkoming overeenkomst/abonnement
  • Opzegging overeenkomst/abonnement
  • Inschrijfgeld
  • Kwaliteit dienstverlening
  • Hygiëne
  • Veiligheid
  • Personal training

Welke klacht behandelt de commissie Sport en Beweging niet?

Deze commissie behandelt geen klachten over dood, ziekte en lichamelijk letsel.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Sport en Beweging (deze link verwijst u naar het jaarverslag van de commissie sport en beweging). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Sport en Beweging bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u naar de pagina procesinformatie).

Voorwaarden

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij de brancheorganisatie NL Actief (deze link verwijst u naar homepagina van NL Actief). 

Meer informatie


Ondernemer mocht prijs niet onredelijk verhogen
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een op 18 januari 2012 met de ondernemer tot stand[...]
Consument mocht abonnement opzeggen vanwege verhuizing
Waar gaat de uitspraak over? De consument had een sportschoolabonnement bij de ondernemer. De consument heeft het abonnement opgezegd vanwege[...]
Onrechtmatige wijziging incassofrequentie sportschoolabonnement
Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de incassofrequentie. De ondernemer heeft het aantal automatische incasso’s van de[...]