Sport en Beweging

De Geschillencommissie Sport en Beweging behandelt klachten van consumenten over sportscholen die zijn aangesloten bij NL Actief.

Icoon Sport en BewegingWelke klachten behandelt de commissie Sport en Beweging?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Totstandkoming overeenkomst/abonnement
  • Opzegging overeenkomst/abonnement
  • Inschrijfgeld
  • Kwaliteit dienstverlening
  • Hygiëne
  • Veiligheid
  • Personal training

Welke klacht behandelt de commissie Sport en Beweging niet?
Deze commissie behandelt geen klachten over dood, ziekte en lichamelijk letsel.

Voorwaarden

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie en bij de brancheorganisatie NL Actief. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids.

Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Sport en beweging taartdiagramIn 2016 zijn er 9 klachten door de Commissie Sport en beweging in behandeling genomen:

  • 4 klachten waren gegrond
  • 1 klacht was ten dele gegrond
  • 1 klacht was ongegrond
  • 1 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt en 1 keer was er een schikking op de zitting
  • bij 1 klacht was de commissie niet bevoegd.
Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie

Uw klacht indienen
Wanneer u uw klacht digitaal bij ons indient, dan kunnen wij deze snel behandelen. Klik hiervoor op de onderstaande groene knop. Kunt u uw klacht niet digitaal indienen, dan kan het ook schriftelijk. Download het formulier en stuur dit per post naar ons toe.


Privacy

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

Partijen moeten ook zelf vertrouwelijk en zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens die zij ontvangen van de andere partij. Wij zullen de andere partij daar te zijner tijd ook op wijzen.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven