deze afbeelding toont u een icoon van taxivervoer

Taxivervoer

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een taxivervoerder.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Taxivervoer?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Taxi is niet tijdig verschenen
  • Meenemen van bagage en hulpmiddelen
  • Dienstverlening
  • Tijdens de rit opgelopen letsel
  • Route
  • Letselschade met een financieel belang van maximaal € 5.000,-

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Taxivervoer (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u door naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Taxivervoer bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De ondernemer moet voor de behandeling van geschillen bij de Geschillencommissie Taxivervoer zijn geregistreerd. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier (deze link verwijst u naar de lijst van aangesloten ondernemers).

Meer informatie


Klacht niet tijdig ingediend, beroep op verschoning slaagt niet, niet-ontvankelijk
Waar gaat de klacht over De klacht betreft een incident tussen een taxichauffeur die de rit verzorgde voor de ondernemer,[...]
Openbaarmaking van aansprakelijkheidsverzekeraar na ongeval bij het uitstappen van de taxi
Waar gaat de uitspraak over De consument wordt vervoerd door een in opdracht van de ondernemer ingeschakelde derde. Aan het[...]
Onvoldoende beschikbare taxi’s is geen overmacht, maar behoort tot het bedrijfsrisico van de ondernemer
Waar gaat de uitspraak over De consument wordt gebeld dat de bestelde taxi niet komt. De consument heeft ander vervoer[...]