Taxivervoer

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een taxivervoerder.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Taxivervoer?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Taxi is niet tijdig verschenen
  • Meenemen van bagage en hulpmiddelen
  • Dienstverlening
  • Tijdens de rit opgelopen letsel
  • Route
  • Letselschade met een financieel belang van maximaal € 5.000,-

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Taxivervoer. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Taxivervoer bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De ondernemer moet voor de behandeling van geschillen bij de Geschillencommissie Taxivervoer zijn geregistreerd. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier.

Meer informatie


Onvoldoende beschikbare taxi’s is geen overmacht, maar behoort tot het bedrijfsrisico van de ondernemer
Waar gaat de uitspraak over De consument wordt gebeld dat de bestelde taxi niet komt. De consument heeft ander vervoer[...]
Consument ontvangt terecht een factuur voor de gemaakte kilometers buiten het kilometerbuget
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vermeende boete, die de consument niet wenst te betalen. Standpunt van de[...]
Ondernemer onvoldoende uitleg over (on)uitvoerbaarheid van de ritten. Consument ontvangt schadevergoeding
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de uitvoering van zittend ziekenvervoer. Standpunt van de consument Het standpunt van de[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.