Taxivervoer

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een taxivervoerder.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Taxivervoer?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Taxi is niet tijdig verschenen
  • Meenemen van bagage en hulpmiddelen
  • Dienstverlening
  • Tijdens de rit opgelopen letsel
  • Route
  • Letselschade met een financieel belang van maximaal € 5.000,-

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Taxivervoer.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Taxivervoer bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De ondernemer moet zijn aangesloten bij KNV Taxi of voor de behandeling van geschillen bij de Geschillencommissie Taxivervoer zijn geregistreerd. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier.

Meer informatie


Consument dient schoonmaakkosten taxi te voldoen
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een rekening betreffende een straattaxirit, die de consument niet geheel wenst te betalen.[...]
Consument ontvangt terecht een factuur voor de gemaakte kilometers buiten het kilometerbuget
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vermeende boete, die de consument niet wenst te betalen. Standpunt van de[...]
Ondernemer onvoldoende uitleg over (on)uitvoerbaarheid van de ritten. Consument ontvangt schadevergoeding
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de uitvoering van zittend ziekenvervoer. Standpunt van de consument Het standpunt van de[...]