deze afbeelding toont u een icoon van telecommunicatie

Telecommunicatiediensten

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die de consument voorziet van bijvoorbeeld internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket.

Welke klachten behandelt de commissie Telecommunicatiediensten?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen:

  • De kwaliteit van de telefoon, internetverbinding en/of tv-aansluiting
  • De werking van het netwerk
  • Afsluiting van internet, telefonie en/of televisie
  • Dienstverlening van de provider
  • Hoogte van rekeningen

Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 5.000,-- te boven gaat kunnen alleen door de commissie worden behandeld als beide partijen daarmee instemmen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Telecommunicatiediensten (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten bedragen:  50,00
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier (deze link verwijst u naar de lijst van aangesloten ondernemers).

Meer informatie


Klager die zakelijk internet heeft afgesloten kan niet aangemerkt worden als consumet
Waar gaat de uitspraak over? De klager heeft onder vermelding van een KVK-nummer een zakelijk internet abonnement afgesloten. Om die[...]
Bij een kosteloze omzetting van 4G naar 5G hoort niet automatisch een hogere internetsnelheid
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen ondernemer en consument betreffende het omzetten van een[...]
Ondernemer is niet de juiste wederpartij; consument niet-ontvankelijk in zijn klacht
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en ondernemer betreffende een klacht tegen[...]