Telecommunicatiediensten

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die de consument voorziet van bijvoorbeeld internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket.

Welke klachten behandelt de commissie Telecommunicatiediensten?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen:

  • De kwaliteit van de telefoon, internetverbinding en/of tv-aansluiting
  • De werking van het netwerk
  • Afsluiting van internet, telefonie en/of televisie
  • Dienstverlening van de provider
  • Hoogte van rekeningen

Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 5.000,-- te boven gaat kunnen alleen door de commissie worden behandeld als beide partijen daarmee instemmen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Telecommunicatiediensten. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten bedragen:  50,00
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier.

Meer informatie


Consument is zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van het contract
Waar gaat de uitspraak over Als de consument door een medewerkster van de ondernemer gebeld wordt of zij tevreden is[...]
Geen gratis internet aan minderjarige
Waar gaat de uitspraak over De minderjarige zoon van de consument heeft een abonnement voor sms en bellen. De ondernemer[...]
Bedenktermijn van 14 dagen gaat pas lopen nadat de consument daadwerkelijk van de dienst(en) van de ondernemer gebruik heeft kunnen maken.
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft opzegging van de tussen partijen gesloten overeenkomst inzake een combinatiepakket van televisie, internet[...]