Telecommunicatiediensten
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die de consument voorziet van bijvoorbeeld internet, telefonie, digitale televisie of een alles-in-eenpakket.
Welke klachten behandelt de commissie Telecommunicatiediensten?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen:
- De kwaliteit van de telefoon, internetverbinding en/of tv-aansluiting
- De werking van het netwerk
- Afsluiting van internet, telefonie en/of televisie
- Dienstverlening van de provider
- Hoogte van rekeningen
Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 5.000,-- te boven gaat kunnen alleen door de commissie worden behandeld als beide partijen daarmee instemmen.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Telecommunicatiediensten (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten bedragen: € 50,00.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De lijst van rechtstreeks aangesloten ondernemers vindt u hier (deze link verwijst u naar de lijst van aangesloten ondernemers).
Meer informatie
- Lees hier de brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten?’ (deze link verwijst u naar de brochure)
- Lees hier het reglement (deze link verwijst u naar het reglement) van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.