Deze commissie behandelt klachten van consumenten over de koop van producten of de levering van diensten die op afstand overeengekomen zijn, tegen ondernemers die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org.
Deze commissie behandelt klachten over uw koop op afstand. Met koop op afstand wordt bedoeld alle transacties die niet in een winkel tot stand komen maar bijvoorbeeld per internet, telefoon, catalogus, televisie enz.
Ook privacygeschillen kan de commissie behandelen.
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Thuiswinkel.org bemiddeling kan u gratis verder helpen met klachtenbemiddeling. Ga naar www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen/klachtenformulier.
Indien u een geschil wilt indienen, kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen, is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Controleer via welke brancheorganisatie de ondernemer lid is van De Geschillencommissie.
U kunt de ledenlijsten van deze brancheorganisaties bekijken op:
Ledenlijst Thuiswinkel.org
Ledenlijst Webshop Keurmerk
U kunt ook de Algemene Voorwaarden op de website van de ondernemer bekijken. Daarin staat vaak bij welke Geschillencommissie de ondernemer is aangesloten.
In sommige gevallen is een ondernemer bij meerdere brancheorganisaties aangesloten. Als u uw klacht volgens bovenstaande voorwaarden bij meerdere commissies kunt indienen, mag u zelf beslissen bij welke commissie u dat wilt doen.
Heeft u op de website Beslist.nl een artikel gekocht op of na 1 juli 2017, dan dient u uw klacht bij de Commissie Webwinkels Beslist.nl in.