Thuiswinkel

Deze commissie behandelt klachten van consumenten over de koop van producten of de levering van diensten die op afstand overeengekomen zijn, tegen ondernemers die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org.

Welke klachten behandelt de commissie Thuiswinkel?

Deze commissie behandelt klachten over uw koop op afstand. Met koop op afstand wordt bedoeld alle transacties die niet in een winkel tot stand komen maar bijvoorbeeld per internet, telefoon, catalogus, televisie enz.

Ook privacygeschillen kan de commissie behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Thuiswinkel. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.


Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Thuiswinkel.org bemiddeling kan u gratis verder helpen met klachtenbemiddeling. Ga naar www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen/klachtenformulier

Indien u een geschil wilt indienen, kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen, is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Controleer via welke brancheorganisatie de ondernemer lid is van De Geschillencommissie.
U kunt de ledenlijsten van deze brancheorganisaties bekijken op: 
Ledenlijst Thuiswinkel.org
Ledenlijst Webshop Keurmerk

U kunt ook de Algemene Voorwaarden op de website van de ondernemer bekijken. Daarin staat vaak bij welke Geschillencommissie de ondernemer is aangesloten. 
In sommige gevallen is een ondernemer bij meerdere brancheorganisaties aangesloten. Als u uw klacht volgens bovenstaande voorwaarden bij meerdere commissies kunt indienen, mag u zelf beslissen bij welke commissie u dat wilt doen.

Heeft u op de website Beslist.nl een artikel gekocht op of na 1 juli 2017, dan dient u uw klacht bij de Commissie Webwinkels Beslist.nl in.

Meer informatie


Krakau-citytrip kan door Corona niet plaatsvinden, ondernemer moet volledige reissom terugbetalen
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een Krakau-citytrip bij de ondernemer geboekt. Door het Corona virus kon de[...]
Reis naar Polen kan niet plaatsvinden door Corona, ondernemer moet volledige reissom terugbetalen
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een Polenreis door de Shoahgeschiedenis geboekt. Door het Corona[...]
Annulering reis door Corona; de ondernemer moet terugbetalen
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een Auschwitz-Majdanek-Sobibor-reis geboekt en een bedrag aanbetaald. Door het[...]

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten


De Geschillencommissie wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.