Tweewielers

De Geschillencommissie Tweewielers behandelt klachten van consumenten tegen een winkel die nieuwe en/of gebruikte tweewielers verkoopt, zoals een motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en (elektrische) fiets) .

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Tweewielers?Icoon Geschillencommissie Tweewielers 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De door u gekochte tweewieler (motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en fiets)
  • Reparatie of onderhoud van uw tweewieler
  • De door u gekochte onderdelen /accessoires voor uw tweewieler

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids. De ondernemer moet zijn aangesloten bij BOVAG Tweewielerbedrijven.


Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Tweewielers taartdiagramIn 2016 zijn er 13 klachten door de Commissie Tweewielers in behandeling genomen:

  • 2 klachten waren gegrond
  • 6 klachten waren ongegrond
  • 5 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt.
Bron: Jaarverslag 2016

 

Meer informatie


Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven