Tweewielers

De Geschillencommissie Tweewielers behandelt klachten van consumenten tegen een winkel die nieuwe en/of gebruikte tweewielers verkoopt, zoals een motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en (elektrische) fiets) .

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Tweewielers? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De door u gekochte tweewieler (motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en fiets)
  • Reparatie of onderhoud van uw tweewieler
  • De door u gekochte onderdelen /accessoires voor uw tweewieler

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Tweewielers. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Tweewielers bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  BOVAG Tweewielerbedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Tweewielers.

Meer informatie


Dat mountainbike na enkele ritjes toch niet bevalt, kan de ondernemer niet worden verweten
Waar gaat de uitspraak over De consument koopt een demo-mountainbike van de ondernemer. De ondernemer heeft informatie gegeven over de[...]
Niet nakomen levering na overeenkomst tot koop van fiets
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of tussen partijen een koopovereenkomst is tot stand gekomen waarbij de[...]
Ondanks herhaalde reparatieverzoeken functioneert het remsysteem onvoldoende. Dat is een ernstig veiligheidsgebrek.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 augustus 2017 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst.[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.