deze afbeelding toont u een icoon van tweewielers

Tweewielers

De Geschillencommissie Tweewielers behandelt klachten van consumenten tegen een winkel die nieuwe en/of gebruikte tweewielers verkoopt, zoals een motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en (elektrische) fiets) .

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Tweewielers? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De door u gekochte tweewieler (motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en fiets)
  • Reparatie of onderhoud van uw tweewieler
  • De door u gekochte onderdelen /accessoires voor uw tweewieler

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Tweewielers (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Tweewielers bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  BOVAG Tweewielerbedrijven (deze link verwijst u naar de website van BOVAG tweewielerbedrijven). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Tweewielers.

Meer informatie


Koopovereenkomst elektrische fiets ontbonden
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil begint met aankoop van een elektrische fiets met gebreken. Het is de ondernemer[...]
Vordering tot ontbinding afgewezen
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht twee nieuwe elektrische fietsen van de ondernemer. Beide fietsen vertonen (dezelfde) gebreken.[...]
Voertuig kan niet binnen afzienbare tijd gerepareerd worden, commissie ontbindt overeenkomst
Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een volledig elektrisch aangedreven brommobiel van de ondernemer. Het geschil vloeit voort[...]