
Tweewielers
De Geschillencommissie Tweewielers behandelt klachten van consumenten tegen een winkel die nieuwe en/of gebruikte tweewielers verkoopt, zoals een motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en (elektrische) fiets) .
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Tweewielers?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- De door u gekochte tweewieler (motorfiets, brom- en snorfiets, scooter en fiets)
- Reparatie of onderhoud van uw tweewieler
- De door u gekochte onderdelen /accessoires voor uw tweewieler
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Tweewielers. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Tweewielers bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van BOVAG Tweewielerbedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Tweewielers.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Tweewielers?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Tweewielers