Verhuizen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die u helpen met het verhuizen van spullen binnen, vanuit of naar Nederland.

Het vervoer van de spullen moet alleen over de weg gegaan zijn. Vervoer per vrachtauto op een ferry of over het spoor binnen Europa valt hier ook onder.

De klacht kan ook gaan over het verhuizen van spullen binnen één gebouw. U kunt ook een klacht indienen over het tijdelijk bewaren van spullen door een verhuisbedrijf of over het uitvoeren van kluswerkzaamheden door een verhuisbedrijf.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Verhuizen  

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen, zijn:

  • Het (internationaal) verhuizen van uw spullen
  • Het verhuizen van spullen binnen één gebouw
  • Schade aan uw spullen door de verhuizing
  • Vermissing van uw spullen door de verhuizing
  • Het te vroeg of te laat verhuizen van uw spullen 
  • Het tijdelijk bewaren van uw spullen door het verhuisbedrijf 
  • Het uitvoeren van kluswerkzaamheden door een verhuisbedrijf

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Verhuizen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: 

  • € 52,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
  • € 77,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
  • € 102,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de  Organisatie voor Erkende Verhuizers. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Verhuizen.

Meer informatie


Een brug te laag
Waar gaat de uitspraak over Op de route naar de nieuwe woning van de consument blijkt een brug te zijn[...]
Ondernemer had duidelijker moeten communiceren dat verhuizing op nacalculatie zou worden uitgevoerd. Klacht gegrond
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een omstreeks november 2015 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft[...]
NIet kan worden vastgesteld dat het niet verwijderen van de transporttang door de ondernemer, de door de consument gestelde schade is veroorzaakt. klacht ongegrond
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de uitvoering van een verhuizing. Standpunt van de consument Het standpunt van de[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.