Verhuizen
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die u helpen met het verhuizen van spullen binnen, vanuit of naar Nederland.
Het vervoer van de spullen moet alleen over de weg gegaan zijn. Vervoer per vrachtauto op een ferry of over het spoor binnen Europa valt hier ook onder.
De klacht kan ook gaan over het verhuizen van spullen binnen één gebouw. U kunt ook een klacht indienen over het tijdelijk bewaren van spullen door een verhuisbedrijf of over het uitvoeren van kluswerkzaamheden door een verhuisbedrijf.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Verhuizen
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen, zijn:
- Het (internationaal) verhuizen van uw spullen
- Het verhuizen van spullen binnen één gebouw
- Schade aan uw spullen door de verhuizing
- Vermissing van uw spullen door de verhuizing
- Het te vroeg of te laat verhuizen van uw spullen
- Het tijdelijk bewaren van uw spullen door het verhuisbedrijf
- Het uitvoeren van kluswerkzaamheden door een verhuisbedrijf
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Verhuizen (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bedragen:
- € 52,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
- € 77,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
- € 102,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Organisatie voor Erkende Verhuizers (deze link verwijst u naar de website van de organisatie voor erkende verhuizers). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Verhuizen.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Verhuizen?’ (deze link verwijst u naar de brochure)
- Het reglement (deze link verwijst u naar het reglement) van de Geschillencommissie Verhuizen
- Als aanbieder een klacht indienen (deze link verwijst naar de pagina om als aanbieder een klacht in te dienen)