deze afbeelding toont u het icoon van voertuigverhuur

Voertuigverhuur

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die voertuigen verhuren. Dit kan een auto zijn, maar ook een fiets, een caravan, een camper of een aanhangwagen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigverhuur?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De service van het bedrijf waar u het voertuig heeft gehuurd
  • De kwaliteit van het gehuurde voertuig (het is een ander model of er ontbreekt een functie op het voertuig)
  • De uitleg van het huurcontract
  • De kosten voor schade aan het voertuig
  • De berekening van het eigen risico bij schade aan het voertuig
  • Vermissing van het voertuig
  • Vermissing van bijvoorbeeld de sleutel, het alarm of de kentekenpapieren

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Voertuigverhuur (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de BOVAG Verhuurbedrijven (deze link verwijst u naar de website van BOVAG verhuurbedrijven).  Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigverhuur.

Meer informatie


Geen grondslag om ophaalkosten in rekening te brengen
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft vanwege schade aan zijn eigen auto enkele dagen gebruik gemaakt van de[...]
Anti-dienstal systeem waarschijnlijk defect geraakt tijdens gebruik
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft het anti-diefstal systeem laten repareren door ondernemer. Daarvoor is € 500,-- in[...]
Factuur voor reparatie aan auto
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over een bedrag dat de ondernemer in rekening heeft gebracht voor schade[...]