
Voertuigverhuur
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die voertuigen verhuren. Dit kan een auto zijn, maar ook een fiets, een caravan, een camper of een aanhangwagen.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigverhuur?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- De service van het bedrijf waar u het voertuig heeft gehuurd
- De kwaliteit van het gehuurde voertuig (het is een ander model of er ontbreekt een functie op het voertuig)
- De uitleg van het huurcontract
- De kosten voor schade aan het voertuig
- De berekening van het eigen risico bij schade aan het voertuig
- Vermissing van het voertuig
- Vermissing van bijvoorbeeld de sleutel, het alarm of de kentekenpapieren
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Voertuigverhuur. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de BOVAG Verhuurbedrijven. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigverhuur.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Voertuigverhuur?’
- Het reglement van de Geschillencommissie Voertuigverhuur