Voertuigverhuur

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die voertuigen verhuren. Dit kan een auto zijn, maar ook een fiets, een caravan, een camper of een aanhangwagen.

logo commssie autoverhuurWelke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigverhuur?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De service van het bedrijf waar u het voertuig heeft gehuurd
  • De kwaliteit van het gehuurde voertuig (het is een ander model of er ontbreekt een functie op het voertuig)
  • De uitleg van het huurcontract
  • De kosten voor schade aan het voertuig
  • De berekening van het eigen risico bij schade aan het voertuig
  • Vermissing van het voertuig
  • Vermissing van bijvoorbeeld de sleutel, het alarm of de kentekenpapieren

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids. De ondernemer moet zijn aangesloten bij BOVAG Verhuurbedrijven


Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Voertuigverhuur taartdiagramIn 2016 zijn er 8 klachten door de Commissie Voertuigverhuur in behandeling genomen:

  • 1 klacht was gegrond
  • 2 klachten waren ten dele gegrond
  • 2 klacht was ongegrond
  • 2 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt en 2 keer was er een schikking op de zitting.
Bron: Jaarverslag 2016


Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven