Voertuigverhuur

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die voertuigen verhuren. Dit kan een auto zijn, maar ook een fiets, een caravan, een camper of een aanhangwagen.

logo commssie autoverhuurWelke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigverhuur?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De service van het bedrijf waar u het voertuig heeft gehuurd
  • De kwaliteit van het gehuurde voertuig (het is een ander model of er ontbreekt een functie op het voertuig)
  • De uitleg van het huurcontract
  • De kosten voor schade aan het voertuig
  • De berekening van het eigen risico bij schade aan het voertuig
  • Vermissing van het voertuig
  • Vermissing van bijvoorbeeld de sleutel, het alarm of de kentekenpapieren

Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Voertuigenverhuur.

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids. De ondernemer moet zijn aangesloten bij BOVAG Verhuurbedrijven


Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.


Privacy

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

Partijen moeten ook zelf vertrouwelijk en zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens die zij ontvangen van de andere partij. Wij zullen de andere partij daar te zijner tijd ook op wijzen.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven