Water Zakelijk

Deze commissie behandelt klachten van ondernemers tegen het waterbedrijf dat drinkwater levert.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Water Zakelijk?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn afsluiting, levering of tarieven van drinkwater.

Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 10.000,-- te boven gaat kan de commissie niet behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Water Zakelijk. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de overkoepelende organisatie van de bedrijven, Vewin. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Water zakelijk.

Meer informatie


Door toedoen van de waterleverancier kan de verbruiker niet meer nagaan wat de meterstand was bij meterwisseling
Waar gaat de uitspraak over Volgens de verbruiker kan het extreem hoge verbruik van drinkwater dat hem in rekening wordt[...]
Omvang van de levering geschiedt middels een watermeter; aan de juistheid van de metergegevens behoeft in dit geval niet te worden getwijfeld.
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening water 2017. Standpunt van de verbruiker/aangeslotene Het standpunt van de verbruiker/aangeslotene[...]
Water wel verbruikt, maar door verwarring die door ondernemer is veroorzaakt, zal de nota worden gematigd.
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de factuur d.d. 14 september 2017, waarbij over de periode van 1 september[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.