Water Zakelijk
Deze commissie behandelt klachten van ondernemers tegen het waterbedrijf dat drinkwater levert.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Water Zakelijk?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn afsluiting, levering of tarieven van drinkwater.
Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 10.000,-- te boven gaat kan de commissie niet behandelen.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Water Zakelijk (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Procedure
Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de overkoepelende organisatie van de bedrijven, Vewin (deze link verwijst u naar de website van Vewin). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Water zakelijk.
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Water Zakelijk?’ (deze link verwijst u naar de brochure). Hierin vindt u ook informatie over de kosten van het behandelen van uw klacht.
- Het reglement (deze link verwijst u naar het reglement) van de Geschillencommissie Water Zakelijk