deze afbeelding toont u een icoon van water

Water

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen het waterbedrijf dat drinkwater levert.

Welke klachten behandelt de commissie Water?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over afsluiting, levering of tarieven van drinkwater.

Geschillen waarvan het financieel belang het bedrag van € 5.000,-- te boven gaat kunnen alleen door de commissie worden behandeld als beide partijen daarmee instemmen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Water (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Water bedragen: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de overkoepelende organisatie van waterbedrijven, Vewin (deze link verwijst u naar de website van Vewin). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Water.

Meer informatie


Partijen besluiten te overleggen
Waar gaat de uitspraak over? Partijen zijn overeengekomen samen te overleggen op het kantoor van de ondernemer. De volledige uitspraak[...]
Consument is zelf verantwoordelijk zorg te dragen voor een veilige aardingsvoorziening
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer met betrekking tot de[...]
Het is niet de verantwoordelijkheid van de ondernemer om de omvang van het waterverbruik te verklaren
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft de levering van drinkwater door de ondernemer aan de consument. Volgens de[...]