Webshop

De Geschillencommissie Webshop behandelt klachten van consumenten over webwinkels die aangesloten zijn bij Stichting Webshop Keurmerk.

Welke klachten behandelt de commissie Webshop?

Deze commissie behandelt klachten over uw koop op afstand. Met koop op afstand wordt bedoeld alle transacties die niet in een winkel tot stand komen maar bijvoorbeeld per internet, telefoon, catalogus, televisie enzovoort.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen, is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Controleer bij welke brancheorganisatie de ondernemer lid is van De Geschillencommissie. Bekijk de ledenlijst van Webshop Keurmerk. U kunt ook de Algemene Voorwaarden op de website van de ondernemer bekijken. Daarin staat vaak bij welke Geschillencommissie de ondernemer is aangesloten. 

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Webshop. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Webshop bedragen: € 52,50.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

U kunt bemiddeling vragen bij de Stichting Webshop Keurmerk (SWK) om het geschil samen met de ondernemer  op te lossen. Dit kan door een contactformulier in te vullen op de website van de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info). Deze bemiddeling  is gratis.

Lukt het niet de klacht via bemiddeling op te lossen?   Dan kunt u uw klacht bij De Geschillencommissie indienen.  Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Meer informatie


Consument dient maanden te laat klacht in, maar krijgt toch gelijk
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil betreft de (non-) conformiteit van glas. Consument heeft een bepaald type glas besteld[...]
Ondernemer moet volledig aankoopbedrag terugbetalen aan consument bij retournering defecte fiets
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst van een fiets tussen consument en ondernemer. De[...]
Ondernemer heeft te weinig vakinhoudelijke kwaliteit om opdracht volgens goed vakmanschap uit te voeren
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil betreft de levering en montering van gordijnen door ondernemer. Consument stelt dat hierbij[...]