Webshop

De Geschillencommissie Webshop behandelt klachten van consumenten over webwinkels die aangesloten zijn bij Stichting Webshop Keurmerk.

Welke klachten behandelt de commissie Webshop?

Deze commissie behandelt klachten over uw koop op afstand. Met koop op afstand wordt bedoeld alle transacties die niet in een winkel tot stand komen maar bijvoorbeeld per internet, telefoon, catalogus, televisie enzovoort.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen, is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Controleer bij welke brancheorganisatie de ondernemer lid is van De Geschillencommissie. Bekijk de ledenlijst van Webshop Keurmerk. U kunt ook de Algemene Voorwaarden op de website van de ondernemer bekijken. Daarin staat vaak bij welke Geschillencommissie de ondernemer is aangesloten. 

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2020 van de commissie Webshop. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Webshop bedragen: € 52,50.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

U kunt bemiddeling vragen bij de Stichting Webshop Keurmerk (SWK) om het geschil samen met de ondernemer  op te lossen. Dit kan door een contactformulier in te vullen op de website van de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info). Deze bemiddeling  is gratis.

Lukt het niet de klacht via bemiddeling op te lossen?   Dan kunt u uw klacht bij De Geschillencommissie indienen.  Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Meer informatie


Ondernemer moet zelf reparatiekosten voor defecte laptop betalen
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft in augustus 2018 bij de ondernemer een laptop gekocht. In januari 2021[...]
Consument verantwoordelijk voor verzendbewijs retourzending, geen geld terug bij vermissing pakket
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument[...]
Geen redelijke termijn voor herstel of vervanging fiets bij veiligheidswaarschuwing fabrikant
Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over een elektrische damesfiets die de consument bij de ondernemer heeft gekocht.[...]