Webshop
De Geschillencommissie Webshop behandelt klachten van consumenten over webwinkels die aangesloten zijn bij Stichting Webshop Keurmerk.
Welke klachten behandelt de commissie Webshop?
Deze commissie behandelt klachten over uw koop op afstand. Met koop op afstand wordt bedoeld alle transacties die niet in een winkel tot stand komen maar bijvoorbeeld per internet, telefoon, catalogus, televisie enzovoort.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen, is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Controleer bij welke brancheorganisatie de ondernemer lid is van De Geschillencommissie. Bekijk de ledenlijst van Webshop Keurmerk (deze link verwijst u naar de ledenlijst van Webshop Keurmerk). U kunt ook de Algemene Voorwaarden op de website van de ondernemer bekijken. Daarin staat vaak bij welke Geschillencommissie de ondernemer is aangesloten.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Webshop (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Webshop bedragen: € 52,50.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).
Procedure
U kunt bemiddeling vragen bij de Stichting Webshop Keurmerk (SWK) om het geschil samen met de ondernemer op te lossen. Dit kan door een contactformulier in te vullen op de website van de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info) (deze link verwijst u naar de website van keurmerk info). Deze bemiddeling is gratis.
Lukt het niet de klacht via bemiddeling op te lossen? Dan kunt u uw klacht bij De Geschillencommissie indienen. Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).
Meer informatie
- De brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Webshop?’ (deze link verwijst u naar de brochure)
- Het reglement (deze link verwijst u naar het reglement) van de Geschillencommissie Webshop