Wonen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen winkels die keukens, badkamers of spullen voor de inrichting van uw woning verkopen. Bijvoorbeeld woninginrichters, woonwinkels, stoffeerders, meubelzaken en meubelmakers, speciaalzaken voor tuinmeubelen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Wonen? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uw keuken, bijvoorbeeld de aanleg ervan, het aanrecht, de apparatuur, kasten, laden, plinten en tegels
  • Uw badkamer, bijvoorbeeld de aanleg ervan, het bad, de douche, de kranen, de wastafel of de tegels
  • Uw vloer, bijvoorbeeld een parketvloer, een houten vloer, kurk- of laminaatvloer, vloerbedekking, pvc vloer of een ondervloer
  • Uw slaapkamer, bijvoorbeeld het bed, een kast of het matras
  • Raamdecoratie,  zoals gordijnen, vouwgordijnen, rolgordijnen, overgordijnen, paneelgordijnen, vitrage, luxaflex, shutters en lamellen
  • Meubelen, bijvoorbeeld over de stof, de vulling of het leer, maar ook tuinmeubelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Wonen.

​​Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: 

  • € 102,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
  • € 127,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-
  • € 152,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

​Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Alle ondernemers die zijn aangesloten bij de Stichting Garantieregelingen Centrale Branchevereniging Wonen (SG CBW) zijn automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. 

Meer informatie


Annuleren aankoop keuken na verstrijken termijn in CBW-voorwaarden niet kosteloos mogelijk
Waar gaat de uitspraak over De cliënt tekende op zaterdagmiddag een overeenkomst voor een keuken. Hij wilde de overeenkomst annuleren,[...]
Wederzijdse dwaling omtrent frame stoel. Consument niet gehouden aan overeenkomst; ontbinding overeenkomst.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 juni 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.[...]
Geen schade door latere verhuizing
Door problemen met het tapijt moet de consument later naar zijn nieuwe woning verhuizen. Hij heeft daardoor volgens de commissie[...]