Woningbouw Zakelijk

Deze commissie behandelt klachten van ondernemers tegen een bouwbedrijf. Het geschil gaat bijvoorbeeld over de bouw of renovatie van een nieuwbouwkoopwoning of -complex.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw Zakelijk ?

De commissie behandelt klachten die voortvloeien uit een overeenkomst die is afgesloten met toepassing van de SWK garantie- en waarborgregeling (voor renovatie en afbouw).

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw niet?

U kunt alleen bij deze Geschillencommissie terecht als een van de onderstaande garantie- of waarborgregelingen van toepassing is en u daarin heeft afgesproken dat de commissie bevoegd is over een geschil te oordelen. Dit kunt u controleren in de overeenkomst. Het moet dan gaan om een van deze (garantie-) en waarborgregelingen:
- SWK Garantie- en waarborgregeling;
- SWK Waarborgregeling Afbouw;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Commercieel Vastgoed;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Renovatie.

Let op! Deze commissie behandelt géén klachten tegen Woningbouwcorporaties over beheer of verhuur van woon- of bedrijfsruimte.

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Meer informatie


Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het formulieren stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven