Woningbouw Zakelijk

Deze commissie behandelt klachten van ondernemers tegen een bouwbedrijf. Het geschil gaat bijvoorbeeld over de bouw of renovatie van een nieuwbouwkoopwoning of -complex.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw Zakelijk ?

De commissie behandelt klachten die voortvloeien uit een overeenkomst die is afgesloten met toepassing van de SWK garantie- en waarborgregeling (voor renovatie en afbouw).

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw niet?

U kunt alleen bij deze Geschillencommissie terecht als een van de onderstaande garantie- of waarborgregelingen van toepassing is en u daarin heeft afgesproken dat de commissie bevoegd is over een geschil te oordelen. Dit kunt u controleren in de overeenkomst. Het moet dan gaan om een van deze (garantie-) en waarborgregelingen:
- SWK Garantie- en waarborgregeling;
- SWK Waarborgregeling Afbouw;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Commercieel Vastgoed;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Renovatie.

Let op! Deze commissie behandelt géén klachten tegen Woningbouwcorporaties over beheer of verhuur van woon- of bedrijfsruimte.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Woningbouw Zakelijk.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Meer informatie


No results have been returned for your Query. Please edit the query for content to display.