Op deze afbeelding ziet u het icoon van woningbouw zakelijk

Woningbouw Zakelijk

Deze commissie behandelt klachten van ondernemers tegen een bouwbedrijf en geschillen tussen een kwaliteitsborger en een bouwbedrijf. Het geschil gaat bijvoorbeeld over de bouw of renovatie van een nieuwbouwkoopwoning of -complex.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw Zakelijk ?

De commissie behandelt klachten die voortvloeien uit een overeenkomst die is afgesloten met toepassing van de SWK garantie- en waarborgregeling (voor renovatie en afbouw), alsmede geschillen die betrekking hebben op de toepassing van het Instrument VKB.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Woningbouw niet?

U kunt alleen bij deze Geschillencommissie terecht als een van de onderstaande garantie- of waarborgregelingen van toepassing is en u daarin heeft afgesproken dat de commissie bevoegd is over een geschil te oordelen. Dit kunt u controleren in de overeenkomst. Het moet dan gaan om een van deze (garantie-) en waarborgregelingen:
- SWK Garantie- en waarborgregeling;
- SWK Waarborgregeling Afbouw;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Commercieel Vastgoed;
- SWK Garantie- en waarborgregeling Renovatie.

Let op! Deze commissie behandelt géén klachten tegen Woningbouwcorporaties over beheer of verhuur van woon- of bedrijfsruimte.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Woningbouw Zakelijk (deze link leidt naar het jaarverslag 2021 van de commissie woningbouw zakelijk).Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link leidt naar de website van samen werken aan kwaliteit) .Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link leidt naar de pagina procesinformatie).

Meer informatie

  • De brochure 'Hoe werkt de Commissie Woningbouw Zakelijk?' (deze link leidt naar de brochure van de commissie woningbouw zakelijk).Hierin vindt u ook informatie over de kosten van het behandelen van uw klacht.
  • Het reglement  (deze link leidt naar het reglement van de geschillencommissie woningbouw) van de Geschillencommissie Woningbouw