Zonwering

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die zonwering, rolluiken of markiezen verkopen en voor u ophangen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Zonwering? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg van zonwering, rolluiken en markiezen
  • De zonwering, de rolluiken of de markiezen werken niet goed
  • De maten van de zonwering, de rolluiken of de markiezen zijn niet goed
  • De uitvoering van het werk door de ondernemer is niet zoals u had verwacht

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2020 van de commissie Zonwering. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  Romazo. Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Zonwering.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Meer informatie


Ondernemer schiet tekort in zijn verplichting gebrek te herstellen
Waar gaat de uitspraak over Het geschil betreft de vervanging van een motor van een rolluik. Na vervanging is het[...]
Zonwering beschermt tegen lichte regenbui maar is niet bedoeld als permanente terrasoverkapping
Waar gaat de uitspraak over De consument wilde een scherm waar hij ook bij een regenbui onder kon blijven zitten.[...]