deze afbeelding toont u een icoon van zonwering

Zonwering

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die zonwering, rolluiken of markiezen verkopen en voor u ophangen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Zonwering? 

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • De aanleg van zonwering, rolluiken en markiezen
  • De zonwering, de rolluiken of de markiezen werken niet goed
  • De maten van de zonwering, de rolluiken of de markiezen zijn niet goed
  • De uitvoering van het werk door de ondernemer is niet zoals u had verwacht

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Zonwering (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website van samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van  Romazo (deze link verwijst u naar de pagina van Romazo). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Zonwering.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link verwijst u naar meer informatie over klachtengeld).

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link verwijst u door naar de pagina van procesinformatie).

Meer informatie


Verandazonwering leidt niet tot schade aan veranda
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil draait om schade aan een veranda die mogelijk veroorzaakt is door de geplaatste[...]
Gerekende kosten bij een reparatiebezoek.
Waar gaat het geschil over? Het geschil betreft de gerekende kosten bij een reparatiebezoek. De consument stelt dat de ondernemer[...]
Geschil over hinderlijk geluid van geleverde zonwering: Overeenkomst ontbonden
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil tussen de consument en de ondernemer betreft de levering en plaatsing van zonwering[...]