Procesinformatie

​Ons proces uitgelegd in 5 stappen

Van indienen klacht, met ons proces, naar dé oplossing

Stapsgewijs informeren wij u rondom ons proces. We nemen u mee in de stappen op hoofdlijnen, de tijd en de kosten voor u. Genoemde doorlooptijden en kosten zijn gemiddelden*. 

Infographic met informatie over het proces, de gemiddelde tijd en kosten.

Als u uw klacht bij ons indient, starten wij met de behandeling van uw klacht. De klachtbehandeling bestaat uit een aantal stappen. Op deze pagina bieden wij kort en bondig informatie over de verschillende stappen in het proces en wat wij voor u (kunnen) doen. Ook vindt u informatie over wat we van u verwachten, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. 

1. Registreren

Als u het formulier op onze site heeft ingevuld, dan is de behandeling van uw klacht in deze fase. We registreren uw klacht en slaan uw gegevens op. U ontvangt een bevestiging van de opgeslagen gegevens. We noemen de behandeling van uw klacht nu een zaak. Lees meer over Registreren.

Onderwerpen: registreren

2. Inname

In deze fase bekijken we welke Commissie uw klacht kan behandelen. We maken een digitaal account voor u aan en vragen u om aanvullende informatie toe te voegen aan uw zaak. In deze fase moet u ook klachtengeld betalen. Om de behandeling van uw klacht niet te lang te laten duren, vragen we u binnen een maand te reageren. Als we alle stukken hebben gekregen en u het klachtengeld heeft betaald, bekijken we of de Commissie uw klacht kunnen behandelen. Lees meer over Inname.

Onderwerpen: commissie, digitaal account, aanvullende informatie, klachtengeld, depot, op tijd indienen, wel of niet behandelen, ondernemer is niet aangesloten, niet-ontvankelijk, niet bevoegd

3. BEHANDELEN 

Nu blijkt dat we uw klacht kunnen behandelen, vragen we de andere partij, de aanbieder, om te reageren op uw klacht. De kans bestaat dat de aanbieder contact met u opneemt om de klacht samen op te lossen (schikken). Als de aanbieder heeft gereageerd, voegen wij die reactie toe aan uw zaak. Lees meer over Behandelen.

Onderwerpen: reactie aanbieder, schikken

4. BESLUITEN

Als het nodig is om een deskundige de klacht te laten onderzoeken, zullen wij dit in deze fase in gang zetten. Uiteraard wordt u hiervan op de hoogte gesteld. We vragen nu ook de Commissie een uitspraak te doen over uw klacht. We nodigen u uit voor een zitting. Na ongeveer een maand ontvangt u de uitspraak (in de vorm van een bindend advies) van de Commissie. Lees meer over Besluiten.

Onderwerpen: deskundigenonderzoek, zitting inplannen, verhinder data, zitting, wie zitten in de commissie, uitspraak, gegrond/ ongegrond, klachtengeld, depot, tussenadvies

5. AFHANDELEN

Als u de uitspraak heeft ontvangen, is de zaak afgehandeld. Als u nog vragen heeft kunt u deze aan ons stellen. Lees meer over Afhandelen.

Onderwerpen: uitspraak niet nagekomen, niet eens met uitspraak, fout in uitspraak, vervolg bindend advies

Stapsgewijs werken we samen aan dé oplossing van uw klacht:

"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."

Vragen?! Wij helpen je graag en persoonlijk.

Bel ons op nummer 070-3105310
(maandag t/m vrijdag van 10.00-16.00 uur)
Of stuur een bericht (24/7)

Vragen?!  

Bel ons:  070-3105310
(ma t/m vrij 10.00-16.00 uur)
of stuur een bericht (24/7)