Procesinformatie
Ons proces uitgelegd in stappen
"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."
Ons proces uitgelegd in stappen
Stapsgewijs informeren wij u rondom ons proces. We nemen u mee in de stappen op hoofdlijnen, de tijd* en de kosten voor u.
*De hierboven genoemde doorlooptijden zijn gemiddelden.
Als u uw klacht bij ons indient, starten wij met de behandeling van uw klacht. De klachtbehandeling bestaat uit een aantal stappen. Op deze pagina bieden wij bondige, algemene informatie over de verschillende stappen in het proces en wat wij voor u (kunnen) doen.
Ook vindt u hier informatie over wat we van u verwachten, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen.
Als u het formulier op onze site heeft ingevuld, dan registreren wij uw klacht. We slaan uw gegevens op en u ontvangt een bevestiging van de opgeslagen gegevens. We noemen de behandeling van uw klacht nu een zaak.
De stap Registreren duurt ongeveer een week. Lees meer over Registreren.
Wij onderzoeken bij welke Commissie uw klacht thuishoort. We maken een digitaal account aan en vragen aanvullende informatie om uw dossier zo compleet mogelijk te maken. Na betaling van het klachtengeld nemen we uw klacht in behandeling. Deze stap duurt gemiddeld 8 weken. Lees meer over Inname.
We vragen de tegenpartij om hun reactie op uw klacht. De reactie van de tegenpartij voegen wij toe aan uw zaak. Deze stap duurt gemiddeld 8 weken. Lees meer over Behandelen.
Als het nodig is, vragen we een deskundige de klacht te onderzoeken. Wij stellen u hiervan op de hoogte . We plannen de mondelinge behandeling van de klacht door de Commissie in. Dit duurt 1-weken. U krijgt 2-3 weken voor de zittingsdatum een uitnodiging. Na ongeveer 4-6 weken maand ontvangt u de uitspraak. Deze hele stap duurt gemiddeld 10 weken. Lees meer over Besluiten.
Bel ons op nummer 070-3105310
Maandag t/m donderdag 09:00 - 17:00 uur
Vrijdag 10:00 – 17:00 uur
of stuur een BERICHT (24/7)
"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag 09:00 - 17:00uur
Vrijdag 10:00 – 17:00 uur
Copyright © De Geschillencommissie 2011-2023 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele cookies, analytische cookies en cookies voor marketingdoeleinden. Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Door op 'Accepteer cookies' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons beleid.
Bekijk ons beleid Zelf cookies instellen Accepteer Cookies
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Marketing cookies zorgen ervoor dat gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond.
Analytische cookies verzamelen gegevens zodat we de website kunnen verbeteren.
Voorkeuren cookies zorgen ervoor dat de website inhoud toont die voor uw het meest relevant is.
Functionele cookies zijn noodzakelijk om deze website goed te laten werken. Deze categorie bevat alleen cookies die noodzakelijk zijn voor de functionaliteit en veiligheid van de website.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.