Aansprakelijkheid

Vocht- en schimmelproblemen in een appartement

Waar gaat het over? De klacht gaat over vochtdoorslag en optrekkend vocht in een appartement van een appartementencomplex. Volgens de Vereniging van Eigenaren (VvE) zijn de koudebruggen die aanwezig zijn, de oorzaak van het probleem.  Vaststaat dat er geen sprake (meer) is van vocht- en schimmelproblemen in de rest van het complex. Daaruit leiden de […]

Lees verder

Consument aansprakelijk voor schade aan huurauto

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een overeenkomst tussen een ondernemer en een consument met betrekking tot de huur van een auto. De consument heeft de huurauto buiten de openingstijden bij de ondernemer ingeleverd. In de Algemene Voorwaarden staat dat de huurder aansprakelijk is voor de auto totdat deze door een werknemer de […]

Lees verder

Een disclaimer op de website betekent niet dat de ondernemer niet verantwoordelijk is voor het ontbreken van faciliteiten en activiteiten nu dit een essentieel onderdeel is geweest van de overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer verantwoordelijk kan worden gehouden voor het ontbreken van verschillende activiteiten en faciliteiten tijdens een pakketreis. De consument heeft bij de ondernemer een reis geboekt voor haar gezin en bij aankomst in het hotel werd duidelijk dat een groot aantal faciliteiten en activiteiten […]

Lees verder
  • 5 september 2024
  • Reizen

Vlucht gemist door storing op de luchthaven

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen de consument en de ondernemer tot stand gekomen overeenkomst tot het leveren van een pakketreis voor vijf personen naar Turkije. Tijdens het inchecken voor de vlucht was er sprake van een storing op de luchthaven. Tijdens deze storing heeft het luchthavenpersoneel de consument […]

Lees verder

Ondernemer erkent fout en moet portokosten betalen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoerdersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een pakket naar het buitenland verstuurd en dit is bij de verkeerde persoon aangekomen; welke het heeft geretourneerd. Consument wil de verzendkosten vergoed krijgen van ondernemer. De commissie oordeelt dat nu de ondernemer de fouten heeft erkend […]

Lees verder
  • 11 september 2023
  • Post

Consument kan niet bewijzen dat pakket niet is aangekomen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoerdersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een pakket ter waarde van € 700,– naar Duistland opgestuurd. Dit pakket is volgens consument niet aangekomen. Volgens de Track & Trace-gegevens van ondernemer is het pakket wel aangekomen. Ondernemer wil uit coulance een bedrag van € […]

Lees verder
  • 11 augustus 2023
  • Post
1 2 3 11