Aansprakelijkheid

Vlucht gemist door storing op de luchthaven

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen de consument en de ondernemer tot stand gekomen overeenkomst tot het leveren van een pakketreis voor vijf personen naar Turkije. Tijdens het inchecken voor de vlucht was er sprake van een storing op de luchthaven. Tijdens deze storing heeft het luchthavenpersoneel de consument […]

Lees verder

Ondernemer erkent fout en moet portokosten betalen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoerdersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een pakket naar het buitenland verstuurd en dit is bij de verkeerde persoon aangekomen; welke het heeft geretourneerd. Consument wil de verzendkosten vergoed krijgen van ondernemer. De commissie oordeelt dat nu de ondernemer de fouten heeft erkend […]

Lees verder
  • 11 september 2023
  • Post

Consument kan niet bewijzen dat pakket niet is aangekomen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoerdersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een pakket ter waarde van € 700,– naar Duistland opgestuurd. Dit pakket is volgens consument niet aangekomen. Volgens de Track & Trace-gegevens van ondernemer is het pakket wel aangekomen. Ondernemer wil uit coulance een bedrag van € […]

Lees verder
  • 11 augustus 2023
  • Post

Bij het versturen van pakket zonder aanvullende service kan er geen aanspraak op schadevergoeding gemaakt worden

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Het pakket van consument is verloren gegaan bij het retourneren. De commissie oordeelt dat consument geen vergoeding kan opeisen, omdat het haar keus was om geen aanvullende service in de vorm van een verzekering te nemen. Ondernemer heeft geen […]

Lees verder
  • 11 augustus 2023
  • Post
1 2 3 11