Annulering

Klager na vroegtijdig afbreken reis door pandemie onterecht niet op aanbod van reisorganisator ingegaan

Waar gaat de uitspraak over De klager is ontevreden over de handelswijze van de reisorganisator bij repatriëring naar Nederland als gevolg van de COVID-19 uitbraak en ook ontevreden over de klachtafhandeling. De klager had geen vertrouwen in repatriëring door de reisorganisator en heeft daarom zelf tickets geboekt. De klager wil een vergoeding van de gehele […]

Print/PDF Lees verder
  • 24 november 2020
  • Reizen

Consument gaat niet akkoord met gedeeltelijke restitutie van reissom

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over het restitutiebedrag van de afgebroken groepsreis door de ondernemer. De consument heeft minder uitgekeerd gekregen dan de reissom en wil de gehele reissom terug. De ondernemer geeft aan dat toen de consument al op reis was, de reis vanwege de corona maatregelen afgebroken moest worden. De […]

Print/PDF Lees verder
  • 6 november 2020
  • Reizen

Reis naar Jordanië kan niet plaatsvinden. Consument accepteert voucher niet, ondernemer moet reissom terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een reis naar Jordanië bij de ondernemer geboekt. Door de COVID-19-pandemie kan de reis niet doorgaan. De ondernemer biedt haar een voucher aan, maar deze accepteert de consument niet. Zij wil de betaalde reissom terug krijgen. De ondernemer is van mening dat zij de door de consument […]

Print/PDF Lees verder
  • 22 september 2020
  • Reizen

Krakau-citytrip kan door Corona niet plaatsvinden, ondernemer moet volledige reissom terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een Krakau-citytrip bij de ondernemer geboekt. Door het Corona virus kon de reis niet plaatsvinden. De consument vindt dat de ondernemer tekort is geschoten door de reis te beëindigen zonder het door hem betaalde bedrag terug te betalen. De ondernemer verwijst de consument door naar de verzekeraar. […]

Print/PDF Lees verder

Reis naar Polen kan niet plaatsvinden door Corona, ondernemer moet volledige reissom terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een Polenreis door de Shoahgeschiedenis geboekt. Door het Corona virus kon de reis niet plaatsvinden. De consument vindt dat de ondernemer tekort is geschoten door de reis te beëindigen zonder het door hem betaalde bedrag terug te betalen. De ondernemer verwijst de consument door […]

Print/PDF Lees verder