Annulering

Annulering reis door Corona; de ondernemer moet terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een Auschwitz-Majdanek-Sobibor-reis geboekt en een bedrag aanbetaald. Door het Corona virus kon de reis niet doorgaan. De consument vindt dat de ondernemer tekort is geschoten door de reis te beëindigen zonder het door hem aanbetaalde bedrag terug te betalen. De ondernemer verwijst de consument […]

Lees verder

Annulering rondreis Australië en Nieuw-Zeeland om bosbranden brengt terechte annuleringskosten met zich mee

Waar gaat de uitspraak over De klager zou een reis maken door Australië en Nieuw-Zeeland, maar vanwege de bosbranden wilde hij de reis kosteloos annuleren. De reisorganisator heeft dit verzoek afgewezen en hanteer ook een te hoog annuleringspercentage. De reisorganisator vindt dat zij de klager juist geïnformeerd heeft over de situatie destijds. Zij is klager […]

Lees verder

Een aanbetaling is een bewijs voor de totstandkoming van de overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over Omdat klager geen bevestiging van zijn boeking heeft ontvangen, boekt hij ergens anders een soortgelijke reis. Het boekingskantoor (in verband met eerste boeking) mag 100% annuleringskosten in rekening brengen, omdat op de boeking de ANVR-voorwaarden van toepassing zijn. Daarin staat in artikel 4.2 dat als de reiziger een (aan)betaling doet […]

Lees verder

Ondernemer zegde overeenkomst eenzijdig en onzorgvuldig op

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer zegt eenzijdig de overeenkomst betreffende de kinderopvang van de zoon van consument op omdat hij teveel begeleiding vraagt. De ouders geven aan, gezien de korte termijn, zich erg voor het blok gezet te voelen en hebben vervangende opvang voor hun zoon moeten regelen. Volgens de commissie heeft de […]

Lees verder